Favoritfrisyr och favoritklänning....


Favoritfrisyren just nu, när man vill vara fin. Favoritklänningen just nu, när man vill vara fin....

De matchar varandra bra....




När jag vill vara extra tjusig så sover jag med mina rosa pappiljotter, som är världsbäst.

Jag rullar håret när det är lite fuktigt, men innan jag rullar sprayar jag lite glimor läggningsvätska över håret. Har hällt över från köpeflaskan till en sprayflaska, mycket smidigare och lättare att få det jämt fördelat. Eventuellt kombinerar jag med lite lockkräm i topparna så de håller in sig ordentligt. Så knyter jag en sidenscarf om kalaset och sover på saken.

När jag sedan tagit ut papiljotterna morgonen därpå borstar jag igenom det lite och klämmer i lite Curldefinition-kräm för att det inte skall se frissigt ut, så håller det lockarna lite bättre. Jag försöker att skära ned på mängden produkter i håret, för jag tycker nog ändå det är skönast med en hyfsad naturlig känsla i håret och så sliter det ju med massa stylinggrejer i hela tiden.

Jag samlar ihop luggpartiet kammar och rullar ihop en lock som jag nålar fast, sedan tar jag ett till parti vid sidan och rullar upp åt andra hållet. Sedan sätter jag ett hårspänne på andra sidan, fixerar med lite hårspray och det är klart.


...och då blir man så här glad.





This is my favorite hairstyle at the moment. When I want to look special I do this one, just put in my favorite curlers in damp hair togheter with some stylinfluid and then I sleep on it. In the morning I comb it out and squeeze in some curlinglotion and make a curl or to with my fingers and pin it down with a hairpin.


Kommentarer
Postat av: Monika

oj vad söt du är. Vill också kunna lyckas med mitt hår sådär :)

2010-10-20 @ 23:21:42
URL: http://monkooo.blogg.se/
Postat av: Olivia

nej men tack!



ja, ibland går det och ibland går det inte...det här råkade bli någorlunda bra...

2010-10-21 @ 12:43:47
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0