Rosa papiljotter....

Jag fick av min fina syster ett gäng rosa papiljotter som hon köpte åt mig när hon var i London. Väldigt snäll syster man har...

Jag har varit på jakt länge efter bra papiljotter att sova med för att alternera med mina hemgjorda ragrollers och äntligen har jag en hel bunt att glädja mig åt. Jag måste dessutom faktiskt erkänna att dessa är bättre en de jag gjorde själv. Av flera anledningar egentligen, det främsta skälet till att de är bättre är att de inte luggas, så tycker jag nog också att det är lite lättare att få jämna lockar. Att de dessutom är mjukare att sova på är också en stor fördel, för man vill ju få sin skönhetssömn ostörd. Ett fjärde skäl som kanske inte väger lika tungt men som ändå måste betraktas som av vikt är färgen. För det är ju "enna"  sött med rosa papiljotter. (Nu hade jag ju i och för sig kunnat sy ragrollers i rosa tyg istället för vitt men ah, det är ett plus iallafall.) Jo, jag är mycket nöjd med mina nya papiljotter. Hoppas nu bara de håller för många användningar för det är ju inte så att man har vägarna förbi Boots i London  alltför ofta så man kan köpa nya. Tyvärr....


Vaknar upp med rosa papiljotter, snart redo att möta dagen....


 

 

 

Och så här blir resultatet när man tar ut dem.....

Två hundpromenader i blåst senare.......

 

 



I got some great hairrollers from my sister that she bought in London. They're great! Much better than my homemade raggrollers and prettier to. Love the pink colour. And they are more comfortable too, very good. This is how i woke up this morning. And how the hair turned out, at least after two dogwalks in windy weather.....

Kommentarer
Postat av: Katrin

Superläcker blev du! Heads up på den här infon: Bootskedjan ska komma till Sverige! Älskar Boots så jag tackar och bugar att apoteket privatiserats!

2010-05-31 @ 21:04:17
Postat av: Olivia

åh, så roligt att få tag på pappisar här också. inte för att jag gillar tanken på privatiseringar, allt borde vara statligt. men man får väl vara tacksam för de få fördelar som finns..som pappiljott-tillgångarnas ökning till exempel. :)

2010-06-03 @ 12:09:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej! Spongerollers som de där finns även hos Sivletto.

2010-08-24 @ 20:55:55
Postat av: Olivia

Oj, gör de? Tack för tipset! har aldrig sett det förut, men de har ju så mycket kul att jag måste missat! det är ju bra att det finns lite närmre till hands när dessa blir utslitna....

2010-08-24 @ 23:16:22
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0