Midnatt i Paris...

Antingen avskyr jag Woody Allen-filmer eller också älskar jag dem. Häromkvällen såg vi hans senaste och mina förväntningar var varken eller. Så händer det där härliga. Att jag bara en liten bit in i filmen sveps med i en rar historia om en man som verkligen älskar Paris historia och romantik. En historia om att drömma sig bort och om vikten att av att inse vad som är viktigt i livet. Väldigt mycket feelgood-film med andra ord och en rejäl dos med Paris-romantik och jag gillade den enormt. Till råga på allt gav den ett väldigt sug efter åka till Paris, vi får se om det går att få till i år....

Det var som vanligt i Woody Allenfilmer en hel del bra musik i bakgrunden men som ett plus var det även en hel del schysst 20-tals mode (Marion Cotillard är otroligt snygg hela filmen igenom). Åh vad jag gillar sånt! Ja, hela filmen var verkligen en liten karamell, så se den. Omedelbums!











(Bilder härifrån)



I saw Midnight in Paris the other night... I didn't have any expectations at all but as soon as the movie had begun I was swept away. A truly sweet feelgood film. I recommend it!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag gillar också den där filmen!! (o då brukar jag aldrig gilla Woddy Allen filme, de e lite för pretto relationsdrama för mig)

Tänk att hamna i en sådan tidsresa! Vad fantastiskt det skulle vara....

Det enda som jag kan gnälla om och inte riktigt hänger ihop i storyn är den "elaka" tanklösa fästmön som man inte riktigt förstår varför de är ihop. Jaja scenerierna är iallfall underbara!

2012-02-10 @ 12:20:49
URL: http://www.onedreamycloset.se/
Postat av: Olivia

Ah, det är ju en våt dröm att kunna resa i tiden så.. vekrligen något som man kunde önska att det hände. fast då vill man ju gärna hamna på rätt ställe med. så man inte dyker upp mitt i krig eller nått och blir nedskjuten, eller får någon hemsk sjukdom som de inte kunde bota. :)

NÄ, ja tänkte också på det.Varför var de ihop från början när de knappt gillade varandra.. Tyckte det var lite roligt dock när han insåg att det enda de hade gemensamt var att de gillade naan-bröd. :)

2012-02-12 @ 16:39:00
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja! Hihi! men så kan det faktiskt vara i mitt eget förhållande vissa dagar. Att naan bröds exemplet stämmer in. Vad litet livet känns då, och hur ensam känner man sig inte då...

Men redan nästa dag inser man att man har massor gemensamt och delar framtids drömmar och smak i mat mm... Men vi är ju absolut inte så elaka mot varandra som detta par mot varandra med nålstick hela tiden. Nån gång då och då bråkar man ju och säger kanske saker man inte menar, åskstormar som går över. Men i det stora hela -vi försöker ju hjälpa varandras självförtroende och hjälpa upp vårat liv gemensamt. Tillföra.

Vad långt och vad mycket nonsens jag skriver. :)

Kram på alla hjärtans dag förresten!

2012-02-14 @ 08:55:47
URL: http://www.onedreamycloset.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0