Gårdagen i telefonbilder...

Igår på jobbet tog jag en paus och gick ut och mockade i utestallet eftersom mamma inte orkade då hon för närvarande ligger inne och vårdar en förkylning. I början känns det alltid träligt att mocka, men sen när man kommit in i det så är det rackarns trevligt faktiskt. Så har det alltid varit och jag hoppas det alltid känns så. Hästarna är så roliga när man mockar, speciellt en som är så nyfiken och ska vara med på allt man gör. En gång lade hon upp framhoven i skottkärran och välte den. Då blir man kanske lite mindre road eftersom den var full med.. Ah, ni förstår...

 

När man mockat färdigt är det dags för det roligaste, lägga in nytt strö. Det är också en sak som jag alltid kommer älska. När man var barn var det höjdpunkten och det är det fortfarande. Att få sparka sönder ströbalen och sparka runt i ströet så det sprider sig och så luktar det cirkus. Det är inte bara jag som gillar ströet. Så fort det är utlagt kommer Ruby in och vill rulla sig i det och skutta runt lite. Hon är väldigt mån om att få första tjing på det.

 

 

 

Sen när jag kom hem åt maken och jag hemgjorda köttbullar och mos. Det var hans födelsedag och köttbullar kändes som lämplig middag för att fira det. I present av mig fick han Danzigs nya skiva och i helgen skall han få en chokladtårta. Den enda sortens tårta han egentligen gillar...


 

 

Efter middag och film så fanns det lite tid kvar på kvällen då jag kunde stjäla åt mig lite sömnad. Jag fortsatte på den BH jag klippte till under helgen i en babyblå bomullssatäng. Jag överväger faktiskt att ta lite av min fina baby-rickrack att dekorera kanten med. Tänka sig, jag har ju köpt på mig ett någorlunda lager med rick-rack. Men ännu har jag inte nänts använda det. Istället sorterar jag dem och tittar på dem med jämna mellanrum. Nu tänkte jag bryta den trenden och BH-dekoration känns som ett bra sätt att göra det på. Eftersom det inte går åt så mycket så kanske det inte "känns" lika jobbigt att ta av det.

 

Yesterday in Iphone-pics. At work I cleaned out the outdoor-stables because my mon is down with the flu and can't do it herself. Then when I got home my husband and I had a meatball-dinner that was delish, it was his birthday and from me he got the latest Danzig-album. After dinner and a movie there still where some time left of the evening for some sewing. So I did some work on a bra that started during the weekend. I even considered using some of my baby-rickrack for decoration. It's funny, even though I now have a plentiful stash of rickrack I havent yet used it because I think they are so pretty in their packages and I don't want to run out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0