Åh, Dior...

Åh, jag gillar Diors vårkollektion och det kan man ju förstå med tanke på siluetten. Väldigt stiligt och man ser tydliga vibbar från Dior anno 1947. Men har man New Look i bagaget förstår jag om man vill återlansera den lite då och då. Jag gillar speciellt ärmarna och halsringnigarna. Detta kommer jag inspireras av då jag under våren ska hitta på klänningsmönster att sy. Tjusigt, tjusigt!


 

 

 

 

(Bilder härifrån)

 

 

 

I just love the Dior spring collection. But given how much the lines resembles the Dior look from -47 that a given.. I will sure look to these lines when making dresspatterns for this year, as I decided that 2012 will be the dressyear. I just love the necklines and the sleeves....


Kommentarer
Postat av: stina

Sjukt snyggt! Du kan få sy valfri outfit till mig. :)

2012-02-09 @ 11:21:03
URL: http://www.stina-k.com
Postat av: Olivia

Hehe, jag får det va?. Du jag kanske till och med försöker någon gång, måste förstås dock hitta lämpligt tyg först.. Här får man nog ta lite exlusivare än vanlig skjortbomull. ;)

2012-02-09 @ 11:38:54
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oh ja, Sjukt snyggt! Gillar speciellt den där vita organzaklänningen med svarta broderade(?) rosor längst fållen. Så genomskinlig och lätt som en sommarvind, även om jag definitivt skulle burit en snygg underklänning under. No need to see the nipples, please. ;)



Ska bli spännande att se vad du finner på att sy. Tygvalet är alltid det svåraste tycker jag som tenderar att vilja gå mot dyra dyra tyger men som inte vågar klippa i dom (TÄNK OM JAG KLIPPER FEL!) och därför måste välja något billigare. Men jag skulle verkligen behöva en sådan där röd blus med knyt i sidan..

2012-02-10 @ 10:20:34
URL: http://www.onedreamycloset.se/
Postat av: Kristina

Fingrade på en blommig New Look Dior idag inne på Judiths. 1900 kronors ville de ha för en klänning vars liv och kjol knappt satt ihop...jojo. Men fint är det! Jag tycker att det är roligt att modehusen bibehåller sin röda tråd genom decennier. Fast det kanske är bara något jag inbillar mig?

Postat av: Olivia

Sanna

Ja visst är det.. Men jo, jag skulle också valt något under.. man vill ju inte gå och dingla med bysten i vädret alltför mycket! :)



Ja, vi får se, har inga bra tyger till sånt här just nu dock. och som du säger, när man väl har det är det lite klurigt att ta sig för att klippa i dem. vill ju gärna inte att det ska bli fel..



Kristina

ÅH, har aldrig tagit i något sådant. men 1900 om den är jättetrasig. nää, då duger o-märkes kläder lika bra isåfall...Jo det tror jag. jag tycker ofta man ser röda trådar i sådan där gamla märken.. eller så gör man det för att man letar?

2012-02-12 @ 16:36:59
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: ZOUi

nice article. i like the very last "ombre" dress :)

2012-07-20 @ 10:31:41
URL: http://www.etsy.com/shop/XZOUIX

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0