Tisdag i bilder...

 

Jag tog blåfört'in till jobbet. Det är en välsignelse att blåsa fram i höstsolen på de lövfyllda vägarna i en gammal 240.

 

 

 

 

Det är också en välsignelse att åka till ett jobb som är roligt.

 

 

 

 

Där katten Frasse vaktar dörren.

 

 

 

 

Jag vägde upp färg. Gul nummer sju och Cerise nummer nio, det blir min favoritfärg, klart och knalligt röd.

 

 

 

 

 

Jag passade på att rita lite mönster medan vattnet till färgbadet blev varmt. (Jag hade ju klantat mig litegrann och gjort fel vilket jag nu får åtgärda inför nästa måndags kvällskurs.)

 

 

 

 

 

Sen vid lunch gick jag ut och gav hästarna ett varsit äpple.

 

 

 

 

Följt av en rastning av hundarna innan jag gick in och jobbade igen.

 

 

 

 

När jag sedan kom hem väntade en finfin bit entrecôte nyinköpt från bonden vi handlar vårt kött av. Det finaste och godaste köttet någonsin kommer från glada djur och ska man ändå äta kött tycker jag man ska välja det med omsorg. Både för samvetet och för smakens skull.

 

 

 

 

 

Vi stekte entrecôten i het panna och åt med kokt potatis, haricots verts och vitlökssmör i massor, en riktig höjdare. Efter middagen såg vi en bra deckare med Glenn Ford. "The Big Heat" eller Polishämnaren i översättning. Hårdkokt, välspelat och stiligt. Väldigt sevärd rulle och en riktigt injektion i 50-tals inspiration. Glenn Ford är en stilig karl.

 

 

 


Så här kan en dag i mitt liv se ut. En riktigt bra dag dessutom.




This is a day in my life as seen from my iphone. Going to work in my blue car. A work that I love. Where cats guard the frontdoor. In the wait for the dyebath to get warm I did some patternscetching. At lunchtime a gave the horses some apples and walked the dogs. And when I got home a good steak waited for me (from a local and happy cow) and then we watched The Big Heat with Glenn Ford. This was a day in my life. A real great day.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det låter som det perfekta livet! Underbara bilder och jag kunde nästan höra hästens snusande ljud mot din hand och känna den där kittlingen av andning och skägg. Mysigt!



Nyfiken på era färger och skall nog ta mig en stund att fråga dig när vi nästa gång står och väntar på fröken H. Har förresten också klantat mig med ritandet!

2011-10-05 @ 12:22:25
URL: http://exdesign.backjohan.se
Postat av: Olivia

Åsa

Ja det är trevligt! :) Underbart att ha djur och natur omkring sig, väldigt avslappnande..



Jamenvisst, gör det....



Mjo, jag trodde uppenbarligen att jag hade baken frampå, för jag gjorde mina inprovningar helt tvärtom. ;)

2011-10-05 @ 13:04:52
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Så segt att behöva rita om! Men du är ju så duktig på mönsterritande, det fixade du säkert till i ett nafs =)



Vilken otroligt härlig dag, så underbart att ha det så till vardags. Nästan lite avundsjuk...

Så fint att ni har en bonde i närheten som säljer gårdskött. Jag skulle gärna ha det jag med, men har bara hittat folk som säljer halva djur och det räcker inte riktigt min halvfrys till =) Får nöja mig med icas svenska naturbeteskött, mest blir det dock ren eller älg (nån fördel med att bo häruppe måste man ju ha).

2011-10-07 @ 09:35:13
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Erika

Ja det är ju träligt. men det var inte så mycket som behövde göras i slutändan, ska göra en toile först för säkerhets skull dock..



Ja det är trevligt när man får till det. är verkligt nöjd med hur livet är just nu. det är bara att hålla tummarna och hoppas det får fortsätta i samma lunk. Vi får också köpa ett halvt djur, så då går vi ihop med min mamma och min syrra och delar på det. Passar frysen bättre här med, fast nu är den allt full, hade ju en del bär sen i sommras att få plats med också. :)

2011-10-09 @ 12:43:22
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: berith

Hej. Vilken fin blogg du har!!

Undrar vad appen heter som gör teckning av foton. Låter verkligen som något jag skulle vilja ha.

2011-11-04 @ 21:23:11
Postat av: Olivia

Tack, tack. Appen heter Paper camera. verkligt rolig app.. / Olivia

2011-11-08 @ 12:25:09
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0