Snaggat...

Igår körde maken och jag ned till Göteborg över dagen. Vi skulle bland annat skaffa lite varor till firman, påsar och sånt. Lyckades komma hem med fel sort men det får gå iallafall...Men det bästa med snabbvisiten till den stora staden var ändå att jag kunde klämma in ett besök till min gamla frisör. Det var på tiden att få det klippt och det var åtminstone en decimeter som åkte i golvet. Väldigt skönt att få lite fräscha toppar igen, även om det känns lite snuttigt när man kammar sig. En sak som också känns knepig direkt efter besök hos frisören är hur rakt håret blir. Eftersom min frisör gillar att plattånga det. Ovant men ändå lite trevligt. Så här blev den nya frisyren. Det ska bli roligt och se hur den funkar att locka....För även om rakt kan vara en rolig variant är lockat bra mycket roligare....


 

 

Vad var det som skymtade där? Jo, hängslebyxorna som blev färdiga idag. Jorå, färdiga och granna....Men här kommer bara ett smakprov. Helbilder kommer lite senare....Jag gillar de blå knapparna som jag hittade i en gömma, lite marmorerade med en sån där tydlig doft av gammal plast och så otroligt passande i färg. Kunde inte bli bättre....

 

 



Yesterday my husband and I went to Gothenburg and I managed to squeeze in a visit to my old hairdresser. It was long overdue and quite a lot of hair got chopped of. All nice and fresh and unusually straight. She always use the flat iron and it feels rather strange. In a good way, but strange nonetheless.

And, as the picture shows, I finished my overall-trousers. Fullview pictures will come soon. They turned out quite nice, I especially like the blue marbled buttons I found in one of my buttonboxes. With the distinctive smell of old plastic and the perfect matching colour it could not be any better.....



Kommentarer
Postat av: betty J

Fin frisyr och det ser ut som söta byxor också!!

Hälsar Betty j

2011-03-10 @ 23:45:17
Postat av: Erika

Fin frisyr! Ser ut som en väldigt bra längd för lockar. Hur brukar du locka det? Pincurls, hot rolls, plattång? Jag klippte mig också i helgen, det är en mysko känsla att dra borsten genom håret och sen tar det slut en decimeter tidigt! =) Men så skönt att få en mer hanterlig längd på håret.

Trevlig helg!

2011-03-11 @ 09:35:02
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

betty j

tack, ja de kommer nog bli en hit. kändes lite mer oömma så de kommer nog bli en vardagsstandrad....



Erika

Tack, jag måste erkänna att jag gått och dragit lite i håret och känt saknad. (har lite issues med att klippa mig, efter en hemsk frisör som förstörde håret total..) men långt hår är ju bara snyggt om det är fräscht också...man vill ju inte köra samma stil som Kristina Lugn riktigt. :)



Förr har jag kört papiljotter eller ragrollers. men nu tycker jag faktiskt pincurls är mycket smidigare. går snabbare att göra, lättare att sova på och så...kör aldrig med något varmt i princip..har en locktång men har inte lärt mig använda den typ....nu när det är kort tänkte jag försöka mig på en liknande frisyr som Sam hade i senaste avsnitten av Foyles war...den var väldigt snygg tyckte jag...har du sett de avsnitten?? Hon hade en jäkligt snygg brun yllekavaj också, som jag tänkte inspireras av....



ja visst är det skönt, förut så fastnade borsten halvägs igenom...

2011-03-11 @ 09:48:33
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: nilla

modigt att klippa håret. Själv har jag också lite frisörskräck eftersom frisörerna ALLTID har klippt bort mer hår än vad jag har bett dem om, så nu har jag slutat gå till frisören och har långt och bångstyrigt hår istället. Det är ju väligt fint när jag orkar styla det, men det blir ju inte alla dagar i veckan även om jag försöker. Väntar på att få se hängselbyxorna, har köpt mönster på såna men inte kommit mig för att göra något åt det (som de flesta mönster jag har hemma) Och allt jag har sett som du har sytt har varit så fint så det är nog de här med =)

2011-03-11 @ 15:30:05
URL: http://frisyren.blogspot.com
Postat av: Olivia

nilla

ja att gå till frisören kan vara nog så ångestladdat, som tur är har jag äntligen hittat en frisör som är lyhörd så jag har aldrig blivit missnöjd där... jag såg på dina bilder att du hade riktigt imponerande hår...jag har försökt få så långt så möjligt men till slut orkar jag inte med det när det blir för långt, så brukar det också bli rätt risigt när det bli lite längre så jag får hålla mig till runt axlarna och kanske lite till ibland...



ja, kommer nog bli favoriter, bara slasket kunde försvinna så man kan ha dem ute, för de är lite vida och långa och de är ju inte trevligt med lerkakor på byxfållen.... :)

2011-03-12 @ 11:21:50
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Aj då, förstår att dåliga frisörupplevelser kan sätta spår. Jag tyckte det var läskigt förut, men nu har jag insett att mitt hår växer ju som ogräs, så det spelar ingen roll om det blir lite kortare än jag tänkt mig =) Men min nuvarande frisör, Sara från Retroella, är superbra, tar inte längre än jag tänkt mig och det blir så fint. Är du i Stockholm rekommenderas ett besök!



Jag satt klistrad framför de sista avsnitten, Foyles war är min absoluta favoritserie (just nu). Önskar mig alla boxarna, men de är lite dyra fortfarande. Alla Sams kappor och jackor är helt fantastiska! Och sen den söta blommiga klänningen hon hade i sista avsnittet... Den serien gör mig alltid glad! Väldigt tråkigt att den är slut, men kändes det inte lite upplagt för en ny serie? Typ "Foyle i Amerika?"? Blir ju inte med Sam och Millner dock... Jag vet inte riktigt om jag hoppas på en fortsättning eller inte =)

2011-03-13 @ 20:13:44
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Åh, ja. Klippte mig på sivletto förr, men det blev för drygt att klämma in klippning när man var i sthlm för annat, och för långt för att åka upp enbart för det..så nu klipper jag mig i gbg ist. vilket iofs också är långt. men, jag är där oftare...men om jag råkar få till det ska jag absolut kolla upp..det är ju alltid roligare att klippa sig hos nån som vet vad man snackar om när man nämner gamla skådisars frisyrer, eller rag rollers eller sånt...min frisör vet ens ej vem Liz Taylor är typ...



Ja eller hur...det var den där det var typ dubbla kragar va?? jag gillade verkligen hennes stil de senaste avsnitten nu. förr hade hon ju mest uniform... ja det är synd om det ska ta slut...Han kanske bara skulle till usa på fiskeresa?? (hoppas)



Downton abbey går ju just nu, den är riktigt bra den med, inte 40-tal men ändå...

2011-03-13 @ 21:37:48
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Mona Ruth

Gud vad du är söt!!! :D //ny läsare! ha en fin dag!

2011-04-05 @ 11:54:11
URL: http://monaandtheholygraal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0