Fynd...

Jag har gjort några riktigt fina fynd den senaste veckan.


Det här röda halsbandet som säljaren trodde var glas men som jag till min glädje märkte var bakelit när det kom hem i brevlådan. Det är lite stort och tungt med sina fyra rader, men jag hade ändå tänkt trä om det. På så sätt kommer jag ju få flera halsband och kanske något mer. Vi får se vad det lider.....Färgen är riktigt härligt tomatröd och pärlorna var i riktigt fint skick nästan allihop. Dessutom fick jag det mycket billigare än de flesta röda bakelithalsband brukar vara, för av någon anledning är det oftast rätt dyra. (Den anledningen är nog att det är rackarns snyggt med röd bakelit.)


 

Ytterligare ett pärlhalsband blev jag berikad med när jag såg detta glashalsband hänga på en krok på den lokala second handen. Alldeles himmelsblått och perfekt för kommande varma sommardagar. Det är något speciellt med himmelsblått.

 


Röd bakelit är ju min favorit. De här örhängena är nog det bästa bakelitköpet hitills tror jag. Alldeles perfekt storlek, glänsande som om de vore oanvända, djup och härlig körsbärsröd färg. Så småningom kommer jag renovera dem så det blir stiftörhängen istället för skruv eftersom det är lite skönare att bära dem då. Visst är de fina!





Detta lilla förkläde fick följa med mig hem efter det senaste second hand-besöket. Jag såg som av en händelse då jag strosade runt bland grejerna. Egentligen var jag färdig och gick bara och väntade på att maken skulle komma och hämta mig, så såg jag detta och var tvungen att slå till. Även om det är lätt att sy och jag redan har en hel del förkläden så kunde jag inte motstå. För egentligen kan man ju inte ha för många och det finns ju en viss glädje i att ta till vara på och glädja sig åt något som någon annan lagt ned tid och kärlek på att sy....Sen var ju tyget fint också....




Last week I did some great finds. A red necklace from etsy that the seller thought where glass but instead it was bakelite and got it to a very resonable price aswell. A skyblue necklace from the local second hand store. Some great bakelite earrings that where in perfect condition and the best cherryred color. And finally, an old handmade apron that I found at the same second hand where I bought the blue necklace.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka fina fynd!

Fina förkläden är svåra att motstå på loppis tycker jag med. Använder dem aldrig, men de... är ju så fina.

2011-04-01 @ 17:16:05
URL: http://www.lisakristin.wordpress.com
Postat av: Olivia

ja, jag är nöjd, det är roligt när man hittar saker.

2011-04-02 @ 10:36:41
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Ohhh, vilka fynd! De röda örhängena är ju helt underbara!

2011-04-06 @ 14:53:54
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

Erika

Ja visst är de, fick lite ont av dem dock så jag bytte ut "skruv-på-mojängen" till silverstift. Blev jättebra. Älskar dem verkligen...Precis rätt röda nyans... :)

2011-04-14 @ 11:39:31
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0