Frukost på sängen...

I vissa fall är frukost på sängen ett absolut måste, som när man fyller år eller när man är sjuk. Tyvärr fyller jag inte år utan det är det senare som gäller här. Jo, lätt som en plätt gick jag och blev sjuk igen. Men den här gången verkar det iallafall röra sig om en rejäl förkylning och inte influensa som sist. Jag kan ju inte säga att jag är upplagd för att vara sjuk, men när är man någonsin det egentligen. Nu får vi bara hoppas att jag piggnar till nog till söndag för då är det en "stick-happening" på Borås textilmuseum som modern och jag var inplanerade att åka till. Det kommer med andra ord bli inte bara frukost på sängen utan även lunch och middag.. För det är ju det enda som gäller vid förkylningar, ligga still under täcket och bara fokusera på att bli frisk. Synd bara att jag är en sån som tycker det är dötrist och får extra mycket spring i benen istället.....





...och för att tillägga...Det är faktiskt inte bara på födelsedagar och sjukdagar som jag äter frukost på sängen utan nästan varje dag. Men det känns ju lite sådär extra nödvändigt ibland. Till vardags är det ju mer ett inslag av vardagslyx som jag tycker man borde unna sig...



So now I'm all sick again. Down with a cold that probably is a result of the nasty flu I had a couple of weeks ago that really messed with my immune system. When sick, it's a good thing to have breakfast in bed. Allthough I have to confess, it's not only when I'm sick that I have breakfast in bed, but almost every other day also. It's a good and relaxed way to start the day I think and a luxury I like to give myself....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0