Vardagslyx...

Jag har en svaghet för vardagslyx, fast svaghet är väl kanske fel uttryck. För det indikerar ju att man skulle tycka det är negativt och det gör jag inte. Jag tycker att det goda livet ska även finnas i vardagen och det försöker jag införliva med enkla medel så ofta jag kommer åt. Som i förrgår tillexempel då jag hem från saltgruvan och maken och jag packade ihop en picknickväska och satte oss på våra cyklar och åkte ned till kanalen för en kvällsupé vid vattnet. Vi hade en skvätt rödvin kvar i flaskan från lördagsmiddagen så den fick också följa med. Maken hade varit så bussig att han förberett vitlöksbröd innan som vi packade in i aliminiumfolie så det fortfarande var varmt då vi satte oss ned för att äta vår picknickmatsom bestod av en ljummen pastasallad med fetaost och svarta oliver.


 

 

Pastasalladen packade vi ned i varsin rostfri skål med lock som vi åt direkt ur. Det är något med plastbyttor som jag ibland inte är så förtjust i, så jag försöker minimera mitt användande av plast. Därför är de här små arvegodsen extra välkomna. Men man får ju vara lite extra försiktig så de inte tippar i väskan eftersom locken inte är tätslutande....

 

 

 

En stor nackdel med att äta ute i det fria är dock djurlivet som ibland gör sig obarmhärtigt påmint. Inte mindre än två huggormar störde vår matfrid och det var faktiskt lite med andan i halsen som vi begav oss därifrån. Vi upptäckte nämligen att vi suttit ungefär två meter från en huggormshona som låg och solade. Vi hade totalt missat den på grund av den första huggormen vi såg som vi lyckades skrämma iväg. Men vi klarade ju oss från några ormangrepp och efter en lite längre cykeltur hem i den vackra kvällssolen hade den tillfälliga orosklumpen i magen lösts upp. Vi avslutade kvällen på balkongen invirade i filtar spelandes schack.

 

 

 

I love to make an ordinary day extra special. Like this wednesday when my husband and I decided to make a picknick and took our bikes to the canal nearby for a late supper by the water. We had a little wine left from saturdays dinner and along with a pastasallad and some garlicbread it made a superb dinner al fresco. The only bad thing about the evening was that we where disturbed by not one but two vipers that apperantly lived nearby. A bit scary since we discouvered after eating that we been sitting two meters away from one of them. It all ended well anyhow and after a lovely bikeride home we ended the evening with a game of chess on the balcony.....

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad mysigt! Minus ormarna då förstås...

2011-06-16 @ 18:34:33
URL: http://www.lisakristin.wordpress.com
Postat av: Olivia

ja fy tusan...Trodde inte jag var så ormrädd av mig, men jag har uppenbarligen inte kommit så nära någon förut...Nu har vi varit duktiga och gjort en skylt och satt upp där det står "varning för huggormar" för att folk inte ska bli för överaskade...kändes som att två på samma ställe kanske inte bara är en slump utan ett ormbo...

2011-06-16 @ 22:15:33
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0