Nymodigheter...

Jag har en sprillans ny iMac som jag är mäkta glad i...Men eftersom jag ännu inte fått mitt Photoshop så får bilder tagna med mobilen funka vad gäller bloggbilder... Och visst funkar det bra, jag är fortfarande helt förbluffad över nymodiheterna som de hittar inom elektronik...Jag kommer ihåg tiden då en telefon att ta med sig var helt sensationellt, då mammas mobiltelefon var större än handväskan och vägde mer än min symaskin...Det var tider det....Men den kunde man ju förstås inte använda som kamera....

Igår kväll överaskade maken med en liten förrätt i Belgiskt tema. Vi brukar nämligen roa oss med att uttforska olika länder genom mat. Så igår hade det införskaffats belgiskt öl, Leffe blonde (rackarns gott) och till det åt vi på belgiskt manér bröd med färskost, skivade rädisor och hackad salladslök på...Det var en väldigt god kombination och jag utforskar gärna belgiska mattraditioner lite oftare.....Till lunch idag besökte vi faktiskt Tyskland också, för då vankades det korv med surkål! Tänk vilka resor man kan göra bara hemma vid sitt köksbord....



 

 

I've got a new iMac and haven't yet installed photoshop so for bloggpictures the iPhones camera will have to do...And I must say I't works quite well, I'm still a bit freaked out about all the new things you can do with the thing...I rembember the time when mobilephones where bigger than the purse and where heavier than my sewingmachine....

Anyhow, the picture above, taken with my Iphone is of the belgian themed snack my husband made for me last evening. Belgian beer with a typical belgian sandwich made with fresh cheese, springonion and sliced radish. We often like to discover different countries with their foods... To think how easy it is to travel when sitting by the kitchentable, and how quick...




Kommentarer
Postat av: Evis

Inget är mer belgiskt än pommes frites med musslor. DE som äter skaldjur säger att det är gott, själv har jag inte testat utan äter frasiga belgiska pommes frites med tartarsås.

2011-06-18 @ 20:17:31
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

Åh, det får bli nästa gång!...fast utan musslor då. för jag äter inte heller gärna skaldjur...

2011-06-18 @ 20:36:24
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0