Två rara böcker...

På biblioteket (dit maken och jag går en gång i veckan) har de en bokhylla där man kan lämna böcker man vill ge bort och i utbyte få ta någon av de som finns där. Ett ypperligt system tycker jag som i förra veckan hittade två riktigt rara trädgårdsböcker som fick följa med hem. Trädgårdens vackraste blommor: 100 perenner i färg samt Blommande buskar och träd båda av Tor Nitzelius utgivna 1952. Det är något visst med gamla böcker tycker jag som gärna samlar på mig sådana. För de pryder bokhyllan på ett mycket mer geniunt sätt än grälliga pocketböcker gör. De här hade dessutom några alldeles fantastiskt fina färgillustrationer som verkligen fick mig önska att den där trädgården jag går och drömmer om var en verklighet redan nu. Tills dess får jag med jämna mellanrum bläddra i mina trädgårdsböcker som nu fått lite tillökning och vänta. För det heter ju att den som väntar på något gott......














Kommentarer
Postat av: Kristina

Åh, tänk att ha de där blommorna som mönster på ett tyg? Jag behöver ingen trädgård, jag nöjer mig med en finfin klänning!

Postat av: Anna

Jag blir så avundsjuk på detta fynd! Sååå vacker bok, jag ryser mmmm, färgerna är läckra och bildernas subtila inbjudande gester, det är precis sådant en trädgårdsmästare går igång på :)

2011-01-05 @ 16:10:52
Postat av: Olivia

Kristina

Åh, jaaa, verkligen...blomstertyg är det bästa!!



Anna

haha, jasså, jo jag kan tänka mig det! Om jag hittar fler lovar jag att de får bo hemma i er redan rätt välfyllda bokhylla.

2011-01-05 @ 20:33:29
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0