Principfrågor....

Jag gillar att vara principfast. Det är en liten ära i att vara det tycker jag, man kan räta på ryggen och tänka, ja, men jag är iallafall principfast...(Som det där med att bojkotta länder som inte är bra på mänskliga rättigheter till exempel....)

Principer finns ju i både stora och små frågor....En lite mindre fråga än männskliga rättigheter är det där med att vänta med första semlan till fettisdagen. I år råkade jag rucka lite på mina semleprinciper och jag ångrar det faktiskt inte alls....För idag åt jag en semla och det var rackarns gott! Hemgjorda semlor är de bästa, med mycket fyllning av mandelmassa och så givetvis den varma mjölken. Mumma!




Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag är också väldigt principfast och jag gillar det också :)

2011-01-16 @ 17:49:10
URL: http://isabellesebub.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Gött! Ja det är bra att vara! Det är renande på nått sätt....

2011-01-16 @ 18:33:35
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är väl bra att vara principfast men bara så länge man känner för det =) Förra året var jag mycket bestämd på att jag inte skulle äta en semla innan Fettisdagen. Sen blev det så mycket den dagen så jag hann inte iväg till nåt konditori (hann def inte baka). Dagen därpå gjorde jag den hemska upptäckten att de tagit bort semlorna! Semledagen var över = inga mer semlor.

Ska inte göra om misstaget i år, och följdaktilgen är principfastheten utslängd genom fönstret på förhand =)

2011-01-17 @ 17:26:27
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0