Brevlådan går varm...

Det har varit en hektisk månad för vår brevbärare. Många små paket har dimper ned i brevlådan då jag råkade bli lite entusiastisk i detta med zigzag-band och diverse annat smått och gått. Igår kom det ett till brev från Amerikat.

 

Det är alltid ett visst mått av exaltering i att öppna ett sånt här brev. För det är inte alltid man kommer ihåg vad det var man hade beställt och om man gjorde det så är det ju inte alltid man vet exakt hur det kommer att se ut. Det är som julafton med andra ord.

 

 

I paketet hittar jag ett rosa litet mindre paket med vit rosett samt ett kort med en söt liten hund på.

 

 

 

Finns det något trevligare än att få snälla brev från främlingar? Värme och glädje är så lätt att dela med sig av men ändå blir man lite förvånad när någon oförhappandes gör det. Men Etsy är ju å andra sidan en väldigt trevligt ställe, så man kanske skulle sluta bli förvånad och istället bara glädja sig över att sådant forftarande finns kvar i vår cyniska värld.

 

 

Det här var vad jag hittade under det rosa silkespappret. Svart "baby rick rack" i merciserad bomull. Perfekt skick och rätt mycket dessutom, det kan inte bli bättre. Nu är mitt rick-rack behov stillat för en tid framöver tror jag....

 

Recieved this by post today. Another shippment of rickrack to satisfye my rickrack-need. To top it of the seller had included a nice letter wishing me a happy new year. Isn't it great when people you don't know are friendly. I just love that! So thank you AlphieBug for great Etsy-shopping!

And the rickrack was great!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Evis

Jag har också tittat på en del av auktionerna, men eftersom jag dels har en hel del gansband redan och det dels säljs på Knapp-Carlsson så har jag inte riktigt känt det där starka behovet än. Tvivlar dock inte på att det kommer.

2011-01-22 @ 16:25:11
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja, knappkarlson är ju en fördel med göteborg....



Jag har nog fått lite nog nu, men ett problem är dock att alla banden är så fint förpackade att det nästan känns lite jobbigt att bryta upp dem och använda....Men men, det finns ju värre problem...

2011-01-23 @ 12:23:42
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0