Bakelit, min nya favorit!

Jag har ju blivit begiven på det där med bakelit. Igår kom ett litet brev med en Ebay-vinst. Ett knallrött marmorerat underabart bakelitarmand....

Men då undrar ni ju givetvis över det smaragdgröna armbandet? Jo, det visade sig ju att jag hade ett redan, utan att reflektera över vad det var gjort i. Det var en trevlig person på Etsy som poängterade att det var ett klassiskt marmorerat bakelitarmband jag hade. Så här jag gått jättelänge och redan varit ägare av ett bakelitarmband. Lite snopet, men på ett trevligt sätt. Nu kan man ju säga att man har början på en samling.

Det gröna har länge varit ett av mina favoritsmycken. Jag fick det av mamma och hon i sin tur fick det när hon var på besök i Stockholm under början av 60-talet. Det var mamma och morfar som köpte det på NK. Hon berättade att det var dyrt och hon var glad över att hon var tillsammans med bara morfar, för hade mormor varit med hade hon säkert inte fått det. Eftersom mormor förmodligen tyckt det var för dyrt för ett armband i plast.  Hurra för morfars givmildhet säger jag. Men så var ju morfar en riktigt, riktigt snäll farbror. "Klart att tösen skall ha ett armband", hade han säkert sagt. Jag kan bara hålla med.....


 

 

 

I've started collect bakelite bangles. Just love bakelite...The red one is from ebay and the green one was my moms. She got it as a gift from grandpa in the early 60s.


Kommentarer
Postat av: betty J

Fina armband! Jättesöt blus! Ett sånt resårskärp har jag velat ha länge! Har du gjort det själv eller är det gammalt? superfräcka glasögon!

kramar Betty J

2011-01-21 @ 13:36:23
Postat av: olivia

Betty J



Tackar, ja skärpet är Vivien of Holloway finns på deras hemsida flera stycker att välja på, de är jättebra... men det där röda har jag faktiskt köpt på Sivletto..



http://www.vivienofholloway.com/en/category/belts/



2011-01-21 @ 15:02:09
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0