Sneakpeak....

Ja, när man legat nere ett tag så är det nästan lite svårt att hålla isär de olika ämnena för inlägg som jag tänkt på under min vistelse i sjukrummet...Vart ska man börja? Jo, jag tror vi tar en liten sneakpeak på en vårstass jag funderade ut för ett tag sedan och nästan fick färdig innan hostan kom. Egentligen så föredrar jag ju att visa upp färdiga saker men regler är ju till för att brytas, inte för att det var en regel från början ändå....

Randigt är alltid fint, det är min melodi och den här ensemblen längtar jag efter att få inviga när värmen kommer.... För vad sägs om en rödvitrandig topp med ankare på, matchande blåvitröd-randiga bakelitörhängen och blå 40-talsbyxor med nedvikt fickkant dekorerad med en fin knapp. Kanske skulle man slänga på en basker också, blå eller röd kanske. Det har jag ingen än, men sånt går ju att ändra på....

Toppen är en vanlig trekvartsärms sak i bomullsjersey, det enda som behövs innan den är färdig är fållning av halsringning och ärm. Så ska ju ankaret strykas fast, det köpte jag på Etsy i julas, inte dyrt alls och jag har dessutom 7 stycken till...Ankare får man ju liksom inte för många av.....






De här bakelitörhängena är ett nytt fynd, också från Etsy. De har varit clipsörhängen en gång i tiden, men clipsen är borta och med lite lim och öronstickare i silver kommer de bli tipp tipp...





Och så var det de där byxorna. Som är i bitar fortfarande men fickorna är jag så gott som färdig med. Nedvikta vita fickkanter med knapp på, det är snyggt tycker jag... Nu måste jag bara skaffa mig ett lämpligt blixtlås så kan jag snart sätta ihop byxorna och hoppas på att de passar. (Har inte sytt byxor på länge, så jag har allt glömt lite.)





Some inspiration for spring. I'm looking forward to wearing this outfit when it's ready and the weather is warmer. A simple striped cottontopp, matching bakelite earrings and blue 40s pants with white pockets......

Kommentarer
Postat av: nilla

Helt i min stil! Marint är alltid rätt till våren/sommaren. Blir lite avundsjuk på byxorna fast de inte är färdiga, började sy mig själv ett par marinblå i sailor-stil för några år sen, de blev aldrig klara...

2011-02-19 @ 21:44:25
URL: http://plaggen.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Nilla

jo, jag har en klar svaghet för rött,vitt och blått. Det är klassiskt och snyggt...jag ska bara skaffa mig ett blixtlås och bli lite piggare sen ska vi se om de blir bra...jag hoppas det...

2011-02-20 @ 11:57:51
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Evis

Byxor har jag aldrig vågat mig på. Om jag har problem med kroppen när jag konstruerar liv är det inget mot vad det skulle vara med byxor: Jättelångt avstånd från gren till midja och höfter och rumpa som går rätt ut som en hylla och når sitt bredaste mått ungefär 7-8 cm nedanför midjan, istället för de mer normala 15-20 cm. Lägg sen till en stor tjock magvalk och man kan se problemen komma.

2011-02-20 @ 12:38:14
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Erika

Oh, tjusigt! Kommer bli så fint i vår! Det är nog dock lugnt med att bli klar med dem, våren känns ju en bit bort... Det fixar du säkert!

Kan bara instämma för övrigt, blått - vitt - rött är en oslagbar kombination =)

2011-02-21 @ 13:39:34
URL: http://swinginvintage.blogspot.com
Postat av: lovisa

ser snyggt ut!

2011-02-21 @ 13:53:56
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0