Ute ur matchen....

Jorå, nu har det hänt...Jag har fått influensa, och det är inte den där trevliga sortens sjuka, då man ligger och myser i sängen med en god bok och tar det lugnt. Snarare är det ett fall av, olidliga hostattacker, frossa, lite febertoppar då och då, illamående och en ihållande huvudvärk. Som grädde på moset har även maken insjuknat så den där omvårdnaden som jag annars är så bortskämd med när jag är sjuk har tyvärr fått utebliva en aning... Så istället för ett sömnadsinlägg denna tisdag så blev det en hostning och en harkling och jag insåg att jag inte orkar ta de foton som jag tänkt. För innan jag blev sjuk hann jag sy en kortärmad flanellskjorta (väldigt enkel modell och jag satte nog tidsrekord på att få färdigt ett plagg), jag hann även påbörja ett par byxor i 40-tals stil med fickor med nedvikt kant och knapp och så fick jag en del bra paket i brevlådan som jag tänkte visa upp....Men dessa saker får jag skriva om när huvudet slutar dunka...Vilket kanske tar några dar....

Kommentarer
Postat av: Hedda Kirstine

Hei! God bedring! Jeg oppdaget bloggen din for noen dager siden; og ville bare si hvor fin jeg synes den er. Tusen takk for inspirasjon og glede! Jeg er dessverre ingen syerske (og har dårlige barneskoleminner), men jeg plukket opp broderinål og tråd for et år eller to siden og det er jo så mye man kan gjøre!

2011-02-15 @ 21:33:44
Postat av: Evis

Krya på dig!

2011-02-15 @ 22:38:08
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maja

Åh, stackars dig! Vi saknade dig på symötet idag... Men ser fram mot att se de nya alstren när du piggat på dig igen. Krya!



Hälsar Maja

2011-02-16 @ 00:22:12
URL: http://[email protected]
Postat av: betty J

Krya på dig!

Jag är också däckad av influensa. Ser fram emot byxorna i 40-talsstil!

betty j

2011-02-16 @ 14:14:55
Postat av: betty J

Förresten, kollade igenom inlägg om ditt hår:mkt tjusiga frisyrer! Färgar du håret brunt eller svart? Eller har du sån fin färg av dig själv? Jag måste färga mitt pga att jag fått några vita hår som jag verkligen hatar!

/betty j

2011-02-16 @ 14:58:18
Postat av: Erika

Krya på dig! Ser fram emot att se alla godbitar sen när du återfått hälsan och energin. Låter väldigt lovande =)

2011-02-17 @ 09:47:23
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: Olivia

Hedda Kristine

vad kul att jag kan inspirera, ja man måste ju inte sy, brodera kan ju vara nog så glädjande det också...



Evis

tack, jo äntligen är jag lite friskare..



Maja

Tack, ja till nästa möte är jag allt pigg igen...



Betty J

Ja fy fasiken för influensa...ja jag tror de blir snygga, har dock inte kommit så långt på dem än...

ang. färg så är det färgat med en intensivtoning jag köper hos frisören, en blå förpackning, Cororance ph 7 tror jag den heter, jag brukar variera, tar ibland mellanbrun 5N (som blir rätt mörkt brun) eller en ljusare som heter gyllenbrun tror jag, kommer inte ihåg numret....har ju brunt hår på riktigt med, men som du har jag vita hårstrån som börjar skymta i benan ibland så då färgar jag hellre över dem...



Erika

Tack, jo, nu har man ju utlovat bra inlägg här så då för jag allt se till att leverera också... :)

2011-02-18 @ 14:26:24
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Sarah Nylund

Vad kul dina inlägg verkar vara! kommer med all säkerhet att läsa dina poster igen! :p Ha en rolig vardag =)

2011-02-24 @ 01:38:18
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Lovisa Granstedt

Hej! vad intressant dina poster verkar. kommer verkligen att läsa dina inlägg lite mer! :) Hoppas du har en rolig helg =)

2011-07-01 @ 18:50:20
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0