Favoritgrabbar....

Ikväll var mina favoritgrabbar på teve, för jag gillar faktiskt en del modern musik också. Till exempel favoritgrabbarna från Borlänge, Mando Diao. Deras Unplugged skiva har gått varm i lurarna i några dar nu och jag har märkt att jag fått till ett riktigt bra sy-flow. Kan det bero på musiken? Det är det ingen som vet, men det hjälper säkert i vilket fall som helst att ha lite gung i knäna när man klipper till (inte för mycket dock, så man klipper snett) och något lagom tralligt att sjunga med i. Just som jag återupptäckt min lite smått maniska förtjusning över dessa grabbar och funderar på att flytta till Dalarna så passar SVT på att visa denna konsert på teve. Lämpligt! För de som missade den går den även i repris några gånger och så finns ju det smidiga SVTPlay. (Videon ligger ute till och med mitten av mars.) Jag tycker dessutom de får stort plus för de snajdiga folkdräkterna. Folkdräkt är ju alltid snyggt, även på rockstjärnor.....





I love Mando Diao. Excellent stuff for the headphones when you're sewing....

Kommentarer
Postat av: Jenny M

Tusen tack för tipset. Har nu spanat in svtplay och suttit här och njutit av dessa härliga killar. Folkdräkterna är klockrena!

2011-02-13 @ 01:34:48
URL: http://www.jennyskriver.se
Postat av: Olivia

Jenny M

Visst är de, schysst med folk som står för sitt arv, men så är de ju från Dalarna också....

2011-02-13 @ 09:58:46
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Evis

Jag älskar också Mando - de är jättebra på skiva och jättebra live. Och folkdräkterna - extra plus för att i varje fall en körde hela kitet med knäbyxor och folkdräktsskor.

2011-02-13 @ 11:45:25
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: betty J

Vad heter familjeföretaget? Kanske jag kan ha handlat från er någon gång då jag är textilkonstnär (och konstvetare.)

kram betty j

2011-02-13 @ 12:29:24
Postat av: Olivia

Evis

ja, verkligen ett bra liveband...de är ju så jäkla snygga med, sen tycker jag deras kaxiga attityd är rätt schysst den med...



betty j

Färgkraft AB...har du handlat textilfärg så är det förmodligen från oss...sen finns ju visserligen Nitor med, men de är ju inte lika bra (otroligt partiskt sagt men ändå sant ;);) ) nä, inget ont sagt om konkurenterna, men det är ju en annan typ av färg till lite andra ändamål kanske...

2011-02-13 @ 13:41:02
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0