Tryckande spänning...

Just nu pågår VM i snooker och i helgen är det final. Snooker är en av de få sporter jag gillar att se på. Den är ädel, spelarna måste följa dresscode, väst och fluga (snitsigt). Den är spännande (ohyggligt spännande ibland) men inte på ett hetsigt sätt, en match kan pågå i många timmar för att inte säga dagar. Det är i själva verket väldigt avslappnande att titta på. Speciellt eftersom den svenska kommentatorn, Kim Hartman är en fröjd att lyssna på, en massa sköna kommentarer men däremellan är han tyst så man får höra snookerbollarna slå emot varandra (väldigt trevligt ljud). Tyvärr har den jag brukar hejja på (O'Sullivan) redan åkt ut men de som är kvar i semifinalen är rätt bra de med....I helgen laddar alltså maken och jag med folköl, salta pinnar och ser på en massa spännande snooker. Mellan matcherna tänkte jag försöka sy lite....



 

 

This weekend it's the World Snooker Championships final. Me and my husband will follow it closely in the sofa. Snooker is about the only sport that I like to watch. It's a classy sport, the players have a strict dresscode, vest and tie. It's thrilling but not in a stressful way, a match can go on for hours. And last but not least, the swedish commentator Kim Hartman is a real treat to listen to. Lots of humor and good quotes and between that he's silent to let the snooker speak for itself.


Kommentarer
Postat av: Betty Lou

oj visste inte att du var ett snooker-fan!

jag orkar inte kolla nu när O'sullivan och Selby är ute :( och kim alltså, bästa kommentatorn ever!

2011-04-30 @ 12:16:37
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com
Postat av: Olivia

Jo för fanken....Nä, jag tycker också det är lite tristare nu när O'Sullivan är ute, Sellby med för den delen. Han är den jag hejar på efter O'Sullivan...Han är fasiken rätt snygg också, ser lite evil ut på ögonen.. ;);) Vampyr-evil... Muhaha...Synd att man är gift asså,,hehe...för att det skulle gjort skillnad ;)

2011-04-30 @ 13:15:01
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0