Butterscotch

Jag tycker butterscotch är ett rätt roligt ord att ha i munnen, mycket roligare än översättningens smörkola även om det ordet är rätt trevligt det med. Det är både hårt och kantigt men samtidigt lite mjukt och rart. Sen så är det ju dessutom en tjusig färg på till exempel bakelitarmband. Jag trodde jag hade kommit över mitt bakelit-behov, någtotsånär, men så för några dagar sedan satte det in igen och nu har jag ha några godbitar på väg hem till mig. Men det gör ju ingenting för bakelit är ju så mångsidigt, det passar ju både då det är lite kallare  och man har kofta  på sig (som här) eller till varmare väder då sommarklänningarna börjar komma fram ur garderoben igen.....





I like the word "butterscotch" it's lies great in the mouth, both hard and soft at the same time, much more better than the swedish word for it "smörkola" allthough that is quite a nice word too. Not only is "butterscotch" a nice word to say, it's a great colour aswell. On forexample bakelitebangles. I thought the worst of my bakeliteneed was over, but then it hit me again a couple of days ago and now I have a couple of bangles making their way home to my letterbox.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0