Tyg, böcker och mönster...

På Syfestivalen är det inte bara jobb som gäller. Man kan handla också.


Vid MGs monter fyndade jag lite stuvbitar trikåtyg som kommer bli fina jumprar.



I Svenska spetsars monter införskaffades en Knypplingsboken med stort K. Mamma och jag gick dessutom med i Föreningen Svenska Spetsar. Här skall det knypplas!


Av en gammal engelsk dam med en liten liten monter köpte jag dessa fina mönster och fick mig dessutom en liten pratstund om sömnad. Nu är det dags att sy efter färdigt mönster, något som jag faktiskt aldrig gjort förut.


At the sewingfestival I got some great stuff. Old patterns, fabric for sweaters and and a book about lacemaking.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fin fina saker du shoppat. Du kommer inte ihåg om den engelska damen hade någon butik eller kontaktuppgifter som går att fina på syfetivalens hemsida?

2010-10-17 @ 12:53:57
Postat av: Olivia

åh, jag kommer faktiskt inte ihåg. tror inte det, men jag ska försöka leta reda på mäss-info papprena och se om jag kan luska ut vilken monter hon hade och se om det står något där..

2010-10-17 @ 21:19:22
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0