Små pryttlar....

En sak som är rolig med sömnadsintresset är alla fina små attiraljer. Tillbehören som är så fina att man knappt vill använda dem utan ha dem bara som prydnad. Jag fick lite småpryttlar av mor igår. Fina knappar och lite annat smått och gått.....

 

 

Knapparna är som små karameller på den lilla assietten med guldkant. Man kan inte annat än att bli glad av sånt.....


 

Synålarna är de minsta jag någonsin sett. Det är knappt man vet hur man skall hålla dem. Men när man väl klurat ut det kan man få till väldigt fina små stygn med hjälp av dessa minimala nålar.....



 

Kartorna som tryckknapparna satt på förr är så mycket finare. Turkost med guldkant, fina fisken.  Stänget skall jag använda till att sy ett glasögonfordral av någon gång i framtiden eller kanske en liten, liten portmonä.......




I got som lovely sewingthings from my mother the other day. Old buttons that look like candy, the smallest needles i've ever seen and some vintage push-buttons....

Kommentarer
Postat av: kajsa

ja knapparna är verkligen jättehärliga & färgglada! :)

2010-10-24 @ 17:13:44
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Matilda

åh, de färgglada knapparna! jag vill bara sticka ner fingrarna bland dem och inspektera dem lite närmre.

2010-10-24 @ 19:26:36
URL: http://quietland.blogg.se/
Postat av: Olivia

visst är de, man längtar allt lite till sommaren och våren med så mycket pastelliga och glada färger....

2010-10-24 @ 21:39:44
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0