Vips så var helgen slut!

Det går snabbt när man har roligt. Helgen försvann i ett vips. Det var roligt men hetsigt som vanligt med andra ord. Jag kom hem i söndagsnatt, med en annalkande förskylning i bagaget. Föutom förkylningen fick jag även med mig en ny sprätt, lite bomullstrikå, sidenstuvbitar och fina kaninskinn till en pälskrage jag tänkte sy. Det är nästan omöjligt att komma hem från en mässa utan iallafall lite smått och gått...

Så här såg jag ut en av dagarna, i min mormors jumper, en nysydd linnekjol, nystickad cardigan och med blå sidenchiffon om håret kände jag mig rätt piffig. Rött och blått är en av mina absoluta favoritkombinationer....


 



Kommentarer
Postat av: betty J

Hej!

Vad söt du är! jättefin figur har du, pin-up figur! Tack för tipsen om byxmönster!

kram Betty J

2010-11-09 @ 22:23:33
Postat av: Olivia

Åh, nä men tackar! det värmde mitt förkylda sinne,har hasat runt i långkalsonger och kännt mig allt annat än snygg hela dagen... pin up figur minsann, finaste komplimangen någonsin tror jag. :D



och vassego, hoppas det kan bli några bra byxor utav det.

2010-11-09 @ 22:47:13
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Väldigt tjusigt! Rött och blått är min favoritkombination också, klassiskt och säkert kanske, men ack så fint.

Skoj att du hittade lite saker på symässan! Hade jättegärna velat gå, men är nog tur för min plånbok att jag bor för långt bort... =)

Krya på dig!

2010-11-10 @ 09:43:02
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Erika



Ja, klassiskt är fint. ja, det blir ju alltid lite grejer som slinker med, gick loss på sidenchiffon-stuvarna som Simbra siden hade. jättebra att bara fålla och göra scarves av...

2010-11-10 @ 11:15:29
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0