Silkeskatten....

Äntligen ute ur dimman, jag är frisk. Åh så härligt.

När man frisknar till vaknar även lusten att plocka i tyger och jag tog fram mina sidentuvar som jag köpte på mässan för att njuta av dem och planera vad de skall bli. Det grå är ett Tussahsiden och det kommer precis att räcka till en blus med lång ärm. Det rosa är ett dupion och det skall bli en ärmlös blus med en liten gosskrage. Jag älskar verkligen texturen i båda tygerna, såväl det grova grå samt det glansiga lite frasiga rosa. Siden är verkligen ett av de härligaste materialen, den lyxiga känslan av ett fint siden är verkligen svårt att slå.




Jag köpte ju även lite chiffonstuvar, lagom stora att bara fålla så blir de till fina sjalar, till exempel att knyta om håret. Den blå är nog min favorit. Men det är klart, svart och grått är ju stiligt det med...Så var det ju den där svarta håriga saken som ligger bredvid sidenet. Det är inte pälsbitarna jag köpte utan katten Frasse som alltid vill vara med. Han gillar att ligga på bord och han gillar att ligga på tyg. Det är inte underligt att han kommer med på en bild förr eller senare.


Kommentarer
Postat av: Erika

Det finns verkligen inget tyg som ger samma känsla som siden! Överlag så föredrar jag att arbeta med naturtyger (ylle, linne, siden) men det kan nog mycket komma från min bakgrund inom medeltidssömnaden =)



Ska bli spännande att se hur blusarna blir!

2010-11-18 @ 18:29:40
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Ja, samma här. Hatar(!) allt vad syntet heter...kan inte ha på mig det (kliar oftast) och det är hemskt att jobba i...sen är det ju inte lika snyggt heller, ser ju lätt lite billigt ut...

2010-11-18 @ 21:23:36
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0