Matchande röda toner...

Igår var jag väldigt röd. Röda byxor (som visserligen inte syns här, men det var de med vita knappar som jag sydde i våras.), röd ny kofta (stickad i vårt egna finullsgarn färg:körsbärsröd), röda glasögon, röda läppar och matchande röda rosörhängen. Rött är verkligen en fin färg och ibland är det schysst att slänga på sig allt rött och verkligen köra på färgchock, efter över en veckas glåmighet behövdes det verkligen....Till råga på allt fick även håret en uppfräshning i form en klippning samt mörkbrun toning. Som om inte det var nog så tog jag mig även för att lägga pincurls  på det nyfärgade håret, det blev fina fisken. Jag som tidigare inte gillat pincurls vidare mycket måste nog ändra mig lite, det är nog som med det mesta. Träning ger färdighet och så är det ju så mycket skönare att sova med än pappiljotter.....

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Tjusigt! Älskar rött, och ibland är en färgchock nästan nödvändigt i november-glåmet.

Menar du att du sover med papiljotter?!!! Det måste ju vara extremt obekvämt. Pincurls tycker jag fungerar riktigt bra att sova i, och att bara gå omkring med. Lite komiskt var det när jag flög med hela håret upprullat. Metalldetektorerna blev alldeles sjövilda... =)

Övning ger färdighet. Jag var inte såld i början, men nu är allt annat en lösning för när jag inte har tid. Det svåraste vad nog att lista ut vad exakt som passade mitt hår bäst, men det gick till slut.

Ha det bra!

2010-11-18 @ 18:38:25
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

jorå, eller inte hårda alltså, utan sådana där rosa skummpapiljotter från Boots. ibland har jag även hemmagjorda ragrollers i. men de är fasiken obekvämast...pincurls funkar riktigt bra tycker jag...nu börjar jag få klämm på att göra dem med som sagt, men jag gör dem hyfsat slarvigt, inte efter schema eller så...men när jag blir bättre på det kanske jag kan göra mer avancerade pincurls...sen har jag fortfarande lite kvar vad gäller rätt stylingprodukter för mitt hår, för jag tycker att det lätt blir rufsigt. de vill liksom inte hålla sig till den där "sleek-a" vågiga looken....samtigt som jag inte vill ha i hur mkt läggningsvätska och hårspray som helst..ja det är ett exprimenterande..



hehe, blev tulltjänstemännen konfunderade? förmodligen första gången något sånt händer....

2010-11-18 @ 21:17:04
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

oj glömde, brukar knyta en sidenskarf om håret när jag sover med dem...för att det inte ska rugga upp sig mot kudden. har faktiskt funderingar på att sy mig en sovmössa i någon sorts siden..såg en av Berties fästmöer ha en sån i ett avsnitt av "Jeeves och Woster" det såg rätt chict ut faktiskt...

2010-11-18 @ 21:20:23
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Lit de Parade

Red is the way to go:-)



M @ Lit de Parade

2010-11-19 @ 12:37:28
URL: http://www.litdeparade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0