Ibland är det svårt att hejda sig...

Igår hade mor och jag vägarna förbi tygoutletten i Brännebrona. Det visade sig att tanten som har den skall lägga ner. Hemskt (!) för det har verkligen varit en bra källa till fina tyger till otroligt rimliga priser. Men inget ont som inte något gott i sig, halva priset på allt och följdaktligen blev jag lite tyg-tokig. Det är svårt att inte bli det när skjortbomullstyger i otroligt fin kvalié säljs för 19 kronor metern, för att bara nämna ett exempel. Jag blev helt uppe i varv och röd om kinderna i upphetsningen. Åtskilliga hundralappar senare kom jag hem med många meter tyger och en hel del knappar med för den delen. Ändå inser jag att jag måste åka tillbaka för mer. Speciellt för ett brunrutigt bomullstyg som jag bara köpte två meter av. Jag insåg när jag kom hem att jag borde tagit mer för det var finare än jag insåg, så såg jag flera väldigt fina randiga bomullspoplin som jag nog måste inverstera i också...Ja, herregud, när tygmanin sätter in gör den det ordentligt....Jag känner mig som en ekorre som precis hittat en stor källa med nötter, jag bara måste skaffa fler till mitt lager så jag har så jag klarar mig....(Framförallt måste jag tillbaka snart innan någon handlar upp de tygerna jag vill ha som ligger kvar där....)

När vi kom hem åt vi räkor (rensade av mamma) och drack vitt vin. Sen blev jag lite på sniskan och satt hela kvällen och tänkte på tyger...



Kommentarer
Postat av: Evis

Oj - jag måste alltså åka till Brännebrona snarast. Går det utan bil?

2010-11-21 @ 11:25:27
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

nja, det är nog inte såå praktiskt..outletten ligger precis bredvid E20 och jag vet inte riktigt var man går av tåget, skulle kanske vara i Götene. med kinnekullebanan. men då är det ju ändå typ 2 mil kvar till brännebrona. kanske bussar går? vet inte, är inte så bevandrad i kollektivtrafiken i den trakten...var där idag igen för att skaffa lite mer...(åkte ändå förbi) 19 meter olika tunna bomullstyger för 460 kändes rätt bra....så svårt att inte köpa på sig när man inte riktigt vet vad man vill göra, måste ju räcka till alltmöjligt då.. :)

2010-11-21 @ 20:08:28
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Olivia

just det, det är bara öppet fre 11-19 och lör-sön 11-17 men nu på torsda har de extra öppet 11-19 tror jag...

2010-11-21 @ 20:10:20
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Stina

Smått besatt eller? ditt hus kommer vara som mormors och mammas snart... ;)

2010-11-22 @ 14:28:17
URL: http://Www.Stina-k.se
Postat av: Olivia

äsch, det är ju bra att ha ett litet lager och när det är billigt så måste man ju passa på. Det där syr man slut på i ett nafs. ;)

2010-11-22 @ 18:41:33
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Erika

Härliga tygfynder! Förstår att du blev lite köptokig, med sådana priser!

Själv får jag inte köpa mer tyg, har regeln en ut - en in, fast helst borde det vara två ut - en in... Så min nya grej är att inte gå in på tygreor. Om jag prompt måste ha ett nytt tyg till en sak jag ska börja sy omedelbart, så inköps det tyget då. Blir det några kronor dyrare än om jag fyndade det på rea så har jag igen det på alla tyger jag inte köpte för att det inte var rea. Men så syr jag rätt långsamt också, så det tar ett bra tag för tygerna att gå från tygskåpet till garderoben =)

2010-11-23 @ 11:53:51
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0