Primörer..

Har man ingen egen trädgård får man vara glad över att bo hyfsat nära sin mor som råkar ha en. Idag fick vi smaka de första rädisorna. Det var gott. I år hade hon testat lite olika sorter, jag tyckte nog den vita var godast även om jag måste erkänna att det inte var så jättestor skillnad egentligen. Men när det finns flera olika sorter måste ju någon vara godast.

Efter att ha ätit rädisor så det stod härliga till hjälpte mamma mig lite med mönsterkonstruktion och sedan åt vi söndagsstek. Det är något som känns underskattat, söndasteken alltså. För det är verkligen höjden av gemytlighet att åka hem till mor och bli bjuden på stek med sås, potatis, ärtor och syltlök. När jag blir mor ska jag verkligen satsa hårt på söndagssteks-traditionen. Det ska banne mig vara syltlök till och gelé...Till efterätt fick vi en rackarns god rabarberpaj med gräddig vaniljsås. Jag åt två bitar och struntade i midjemåttet, för vem vill vara måttlig? Det var den första rabarbern jag åt i år och den liksom rädisan var väldigt god. Hurra för vårprimörerna med andra ord.



Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Jag gillar ditt bloggnamn; vid mitt skrivbord. Så inbjudande, kreativt och vackert :)

2010-05-23 @ 22:44:58
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Olivia

Åh, tack så mycket...ja jag tänkte till lite och insåg att mycket av det man bloggar om får man ju inspiration till vid skrivbordet... :)

Det är nog min favoritplats..

2010-05-24 @ 18:45:59
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0