blåa blommor och lite spets...

Idag sydde jag mig en topp i en härlig bomull/viscose-jearsey som jag tänkte ha på mig i morgon. Skall nämligen vikariera som textilslöjds-fröken igen och man vill ju vara fin inför de små raringarna. När jag rotade igenom gömmorna hittade jag lite resårspets i bomull som jag använde till fållningen i halslinning och ärmarna. Det blev lite nättare än en mudd skulle ha blivit och roligare än en enkel nedvikt fåll och enligt mitt tycke blev det även väldigt sött. Istället för resårsöm som jag brukar använda sydde jag fast resårspetsen med trestegssicksak. Praktiskt och snyggt...Måste nu bara få tag i mer resårspets för det här gav ju mersmak.








Today I made myself a topp in a lovely cotton/viscose-jearsey. I used a strechy cotton lace for the hemming on the neckline and on the arms. Simple and easy, and rather sweetlooking if you ask me.

Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad sött!

Jag blir så avundsjuk nu! Vi bara fixar med nya huset (jätte roligt) och jag börjar jobba heltid på måndag (också jätte roligt!) När ska jag få tid att sy lite? Det kliar i "sy tarmen" av pysselnödighet!

Tack och lov så är du och dina projekt en stor inspiration som hjälper mig att stå ut lite!



Kram

2010-05-11 @ 10:14:42
URL: http://www.ensaligblandning.se
Postat av: Olivia

Åh, men tax så mycket! vad roligt att höra att man inspirerar. Är inne i värsta sy-flowet nu så det är bara att köra medans man kan. :) huspyssel låter skitmysigt. letar hus själva, får se om det blir något snart...mycket bättre än en sketen liten lägenhet ;)

(och heltidsjobb är ju inte fyskam heller, då kan man ju köpa massa mer tyger till när man väl har tid att sy :) )

2010-05-11 @ 19:39:37
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Sanna

Måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2012-03-19 @ 00:34:50
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0