Ljusblå väggar och rosa diskställ...

Nu är jag lyckligt och väl frisk från förkylningen, det kom snabbt. Tillfriskningen alltså, nästan lika snabbt som själva snuvan. Tur var det att jag blev kryare för idag har maken och jag burit flyttkartonger, igen....

 

Vi gillar uppenbarligen inte att vara på samma ställe för länge. Nu har vi rört på oss till en liten lägenhet närmre makens jobb. Mormors hus var fint men hade tyvärr en granne som man verkligen kan bli tokig på. För vad sägs om hundar i hundgård som börjar skälla klockan 5 på morgonen,med en ägare som inte har någon som helst förståelse för att det är störande för omgivningen....Vi bröt upp helt enkelt och så ska ju huset ändå säljas så småningom... Lägenheten är liten och söt, är mest tänkt som en mellanlandning medan vi letar efter vårt eget hus (igen!).

 

I det lilla lilla köket fanns en ful fondvägg, svart ful tapet, brr.... Nu finns den inte mer för vi (maken alltså) har målat den blå, ljusblå. Jag tänkte först rosa men insåg att den som flyttar in efter oss kanske inte uppskattar ljusrosa på samma sätt som jag. Ljusblått är ju faktiskt lite mer "mainstream" men ändå väldigt tjusigt och lagom retro. För att väga upp för förlusten av rosa köksvägg (som egentligen inte var så stor förlust eftersom blått är fin med) så ska jag få ett rosa diskställ av maken. Det här rosa diskstället från Broarne. Blått och rosa, snajsigt värre.....

 

 

Eftersom det ändå beställs tänkte jag slänga i dessa diskborstar. Man måste ju tillstå att en annars trist syssla blir roligare med rosa och roliga tillbehör.

 

 

En disktrasa i ribbad bomull kanske vore något också. 49 pix, men det är ju tänkt att man använder flera gånger och tvättar med jämna mellanrum. Som motståndare till slit och släng så är det ju frestande.....

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad skönt att ni sluppit iväg från den hemska grannen! Hoppas ni hittar ert drömhus snart :) Kram!

2010-03-09 @ 12:33:14
Postat av: Dixi Wonderland

Vart har du köpt diskstället? :D

2010-08-14 @ 15:58:50
URL: http://dixiwonderland.com/
Postat av: Olivia

Dixi



Hej, har faktiskt inte köpt diskstället än, för sist jag kollade var det slut. men det finns på broarne.se iallafall, om det har kommit in det vill säga... :)

2010-08-16 @ 13:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0