Solbegär!

Jag har nog aldrig längtat så mycket efter våren som nu...Att få gå barbent med kjolen fladdrande runt benen, ha på sig högklackade skor och känna solens strålar på huden...

De senaste dagarna har jag legat förkyld och drömt om solen och våren. Drömt om semester. Jag skulle vilja åka till Brighton, Cornwall eller någon annan kustlig plats i Storbritannien. Har förutom solbegär även en stor längtan efter öppna vidder och hav. Nu vet jag inte om jag kommer få stilla min anglofiliska längtan på ett tag men det finns ju nödlösningar. Till exempel vår egen kust....Kanske en bilsemester till Strömstad, innan hjorden av festande ungdomar kommer dit för att fira midsommar...Eller varför inte en tripp till en av öarna utanför Göteborg, det kan vara väldigt trevligt det med.....

Hursomhelst önskar jag att jag snart ska få känna mig som de här två flickorna ser ut att känna sig, förevigade vid strandpromenaden i Blackpool 1951 av fotografen Bert Hardy. Somrigt, soligt, blåsigt och roligt!


© Bert Hardy/Hulton-Deutsch Collection/CORBIS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0