Ibland kan man inte motstå...

Det är svårt att säga åt sig själv att inte köpa mer tyg och knappar. För det är ju verkligen något man behöver. Även om man inte riktigt vet vad man skall göra med det så är det ju alltid bra att ha i lager. I söndags på vägen hem från travbanan stannade vi till på tygoutleten utmed E20 mellan Götene och Lugnås. Jag kunde inte motstå dessa två fina bomullstyger.






Det blårandiga tyget skall bli en klänning med veckad kjol och vit krage. Lite sailor-inspirerad sådär, tyget var härligt tunt och svalt, härligt för sommaren. Det rutiga hade lite mer flanellkänsla över sig och blir en perfekt sensommar/höstklänning.






Jag kunde inte motstå knapparna heller. Knappar är nämligen något som jag älskar. Speciellt när man hittar knappar av den äldre sorten, de är så mycket bättre i kvalité än många av de knappar som görs idag. De röda kommer bli perfekta till den randiga klänningen och de plommonfärgade tror jag att jag skall använda till den rutiga. De blå köpte jag bara för att de var så fina utan att egentligen ha så stora planer för dem, än. Men jag kan tänka mig dem till exempel på en vit linnedräkt eller kanske en käck liten jacka.....


Even thougn I have lots of fabrics and buttons I couldn't resist buying some more at an outlet nearby. Cotton of exellent quality one just can't get enough of, isn't that so? And the buttons, well they matched the fabric so I just have to have them to, and they were a real bargain to. Love it when you can find old buttons at reasonable price, there just so much better in quality than the modern butt
ons seams to be...

Kommentarer
Postat av: Erika

Jättefina tyger! Tror verkligen på en somrig sailorklänning i det randiga, kommer bli fint med knapparna. Älskade färgerna i det rutiga tyget, perfekt till hösten!

2010-06-14 @ 12:44:47
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

åh, ja det rutiga, tänkte inte så mkt på det när jag köpte det, var så glad i det randiga. men jag borde köpt mer för nu inser jag ju att en kjol vore jättesnyggt också.hittade dessutom ett lila skärpspänne i mina gömmor som matchade perfekt. bra att samla på sig gamla saker... :)

2010-06-16 @ 13:28:00
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0