Skiss....

Det här är en liten skiss på hur min "Teadress" skall se ut.  Är väldigt nöjd med mönstret och bara det blir som jag tänkt så tror jag nog att själva klänningen blir bra också.

Har länge velat ha en "Teadress" och när jag väl är färdig med det projekt jag är uppe i just nu, En blå-vit-röd-randig klänning med vit krage och veckad kjol, ska det klippas till och börja sys.

Men inget av det kommer ske de närmsta dagarna! För i morgon bär det iväg till Danmark! Tjolahopp, det kanske blir en pilsner och röd korv till kvällsmat i morgon med andra ord....Vi får se....






Råkade göra kjolen på skissen lite märklig, den ska inte vara riktigt så, ähum, stor. Utan en lite mer slinkig i fyra våder. Mina "skills" i teckning har visst blivit avdankade. Förr om åren ritade jag jämt, men nu inser jag att jag måste börja träna på det igen....Man vill ju inte göra fula skisser på plagg och kreationer man planerar göra....Huvaligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0