Rosor.....

För ett tag sedan beställde jag de här vita ros-örhängena. Har länge funderat på att skaffa mig lite större vita örhängen så det var äntligen dags att ta tag i saken. Brukar annars inte vara jätteförtjust i plastsmycken men jag behövde ju ett par ljusa örhängen för den ljusa somriga 50-tals känslan. Jag var väldigt nöjd med mitt köp....

 

Döm om min förvåning när jag bara några dagar efter att ha fått mina nya örhängen råkar finna dessa på en loppis, 20 kronor tyckte jag var ett bra pris så det köpet var jag väldigt nöjd med också. Orginal från 50-talet i ben, ett bra alternativ när jag tröttnar på repro-plast och vill ha "the real deal" antar jag. Det är ju väldigt fint med rosor och nu har jag flera stycken....Kan man tänka sig!

 




A couple of days ago I recieved a pair of white plastic earings I ordered to match my 50s summer outfits. Two days later I found a pair of 50s roseearings made of bone at a fleamarket. Isn't that peculiar. Well, now I have two pairs of very similar pices of jewelry, the real deal and some remake ones.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0