I ett hus i skogen...

Häromveckan följde jag med mor när hon skulle klippa sig på Magderuds frisör och loppis, mitt ute i skogen i norra Västergötland. Efter en lång bit på slingrande vägar bland skog och sjö kom vi till det här huset.


 

Inuti gömde sig en stor skatt i form av otaliga fina 50-tals saker, mestadels porslin.





Trots alla fina saker som bara stod och ropade mitt namn lyckades jag faktiskt åka därifrån utan att köpa någonting. Men det beror nog mest på att jag så småningom kommer flytta igen och bara tanken på att bära en extra grej får mig att tänka efter både en och två gånger innan köp.





Efter att ha tittat runt ordentligt bland alla fina grejer satte jag mig ned och väntade. Då är det trevligt att bläddra lite i tidningar. Till exempel Femina....






Some time ago I went with my mother to this hairdresser and 50s fleamarket deep in the forrest in northern Västergötland. Lots of wonderful things and I actually didn't buy anything. While I waited for my mum who got her hair cut I read womens magazines....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0