En bra dag!

Idag var maken och jag iväg och shoppade litegrann. I värmen kanske det inte var det smartaste draget, men maken behövde ett tält till Brittaniarallyt som går av stapeln om några veckor. (Brittaniarallyt är en motorcykelträff för folk som kör engelska motorcyklar.)

Efter att ha kommit hem, rastat hunden och käkat lunch åkte vi iväg igen. Den här gången till tygoutleten som jag är stammis på. Jag blev lite tokig och köpte åtskilliga meter av diverse fina bomullstyger samt ett helt gäng knappar...Men man behöver ju fylla på lagren. Har dessutom ritat ett jättefint mönster på en 40-talsklänning  som dessa tyger kommer passa utmärkt till...Men de kommer jag inte visa upp än, den som väntar får se....Det är lite festligt hur begeistrad man kan bli av lite tyg och knappar...Jag var alldeles uppe i varv en lång stund efter mina inköp, för de kändes så bra och uppe i varv i 30 graders värme....Det är fasiken påfrestande det!

Till kvällsmat åt vi sedan panerad torsk med färskpotatis och remouladsås. Maken stekte fisken perfekt och det var rackarns gott....En bra avslutning på en bra dag med andra ord....och jag just det ja...Vi hann till råga på allt med en minipicknick på en klöverfylld gräsmatta i närheten av lägenheten, då vi delade på lite jordnötter och en varsin folköl...Jag vann i Svarta Maja en gång, den andra gången vann maken....Jämlikt som tusan....

En väldigt bra dag helt enkelt....


 

 

Today I had a marvelous day, went shopping with my husband first. He needed a tent for the "Brittaniarally" a bikemeet with english motorcykles. I needed som white socks...

After a quick lunch and a stroll with the dog we went out again and went to the "fabric-outlet". I got a little crazy and bought quite a lot of different thin cottonfabrics. But they will work so nice with a new pattern for a 40s dress that I made so I just had to get them.

When we got home my husband made me a nice fish dinner. A good end on a good day.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0