8 Juli!

Igår var det den 8 Juli. Vilket betyder bröllopsdag. Jag hade totalt glömt bort det och blev således både väldigt glad och överaskad när maken räcker fram en bukett med vackra röda rosor, kysser mig och gratulerar på bröllopsdagen. Han hade tydligen tänkt på det i flera dagar och klurat på när han skulle klämma in att springa till blomsteraffären. Nästa år får jag minsann försöka ha lite bättre minne så jag kan överaska med någonting med, när jag nämde att jag inte hade någon present till honom sade han att - Jaaa, men varje dag med dig är som en present....Jisses amalia....Sicken romantisk karl man har ändå.





Det var inte bara uppvaktning med rosor som gällde denna bröllopsdag. Vi tog oss även en tur med bilen och tittade på ett hus. Igen, för vi ser på många hus nuförtiden. Men det här till skillnad från alla de andra skulle faktiskt kunna vara någonting. Vi får se hur det blir med den saken....

När vi kom hem på kvällen, efter 40 mil i bilen, gjorde vi iordning en liten bröllopsdagssupé. Den bestod av chevrégratinerade ungsmackor med lite honung på. (De godaste varma mackorna som finns, och de enklaste eftersom det bara är fint bröd, med lite olivolja på, chevré, skjuts in i ugnen sen på med lite honung.)

Till mackorna åt vi en sallad med bland annat päron, valnötter och oliver och drack ett svalt rosévin. Det var fantastiskt gott och vi njöt verkligen av vad fint det kändes av att ha varit gifta i fyra år.






Yesterday was our weddingday, my husband gave me lovely red roses and then we went to look at a house. When we got back from our househunting we made som grilled sandwitshes with chervré and honey, a sallad and drank some nice wine. A very good weddingday indeed.

Kommentarer
Postat av: Maja

Rosévin är så gott på sommaren! Mysigt med bröllopsdag:)



Ha det bra!



/Maja

2010-07-09 @ 23:13:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Olivia

ja, det är så läskande och fräsht med rosé.....ja, det är det verkligen. :)

2010-07-10 @ 08:28:42
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0