Som hittat!

Igår hittade jag två roliga saker i garderoben. Mormors garderob som inte är utstädad än.

Först var det de här härliga röda manschettknapparna. Jag kan inte bestämma om de är gräsliga eller snygga. Roliga är de iallafall...Om de inte vore så snygga som manschettknappar så skulle det vara frestande att göra om dem till örhängen....


Så råkade jag även snubbla över den här underkjolen i bomull när jag skulle titta i en påse med tygsnuttar... Vilket fynd. Jag som hade tänkt sy en liknande. I hyfsat skick också trots att den nog är rätt gammal, bara en liten liten fläck på spetsen. Men den kan jag brodera över eller nått....



Sån här brodyr är tycker jag är så fin. Den som de säljar i moderna butiker är oftast lite slarvigare gjord...Fast det beror kanske lite på var man letar....Fin var den iallafall, passar ypperligt under den blå veckade kjolen....Man blir alltid så glad när man sitter i soffan eller annorstädes, tittar ned och så ser man en vit liten brodyrkant titta fram...Tjusigt!


Kommentarer
Postat av: kajsa

gud vilken fin :o :)

2011-03-07 @ 19:17:48
URL: http://yiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0