När man har svårt att ta tag i saker...

...är det bäst att göra något trevligt. Jag har haft väldigt svårt att ta tag i saker på sista tiden. Som till exempel sy färdigt en enkel röd topp som jag började på för över en vecka sedan...Eller att fota sjömansblusen och den veckade kjolen i ylle som jag sydde till julafton. Mmm...Allt och inget kommer mellan antar jag... Men vilken dag som helst ska jag göra det, kanske till och med i morgon. Sjömansblusen blev jag väldigt nöjd med så det är klart att jag ska visa upp den...

Men inte ikväll. Ikväll är det hemmgjord pizza och en god öl som gäller. Vi försöker göra helgmiddagen och speciellt då lördagens middag lite speciellare, för att märka ut att det är helg och tid för njutning och livskvalité. Då går man och längtar till lördag och funderar på vad man ska servera på matsalsbordet. Nu låter kanske inte pizza så jättesnitzigt men det var det vi var sugna på den här veckan. Denna gång gjorde jag en pizzadeg på dinkelmjöl vilket jag tror kommer bli väldigt gott, det är något speciellt med dinkel. Det blir helvegetariska pizzor idag med soltorkade tomater, mozzarella, svarta oliver och kronärtskockhjärtan, men ack, jag råkade ta kronärtskockbottnar i affären istället. Burkarna var bedrägligt lika varandra. Det uppstod kris i mitt sinne en stund när jag först märkte mitt misstag. Men jag tror nog att det kanske kan funka med bottnar istället för hjärtan ändå. Det får ju lov att göra det. Rackarns kronärtskockor...Det misstaget kommer jag aldrig mer göra märk mina ord.

Tycker faktiskt att de borde skriva ut varningar på burkarna som innehåller kronärtskockbottnarna, vad ska man med dem till egentligen. För mig känns det likadant som om de skulle börja sälja kanterna på brödet separat. Kanten vill man ju egentligen inte heller ha det är ju bara det som håller det goda på plats....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0