Hudvård från kylan...

Jag håller på och testar en ny hudvårdsserie. Sensitive touch från Lumene. Innehåller inga siliconer, mineraloljor eller parfym. Lumene är ett finskt hudvårdsföretag som använder sig av råvaror från vårt karga nordiska landskap med produkter anpassade för hyn som utsätts för vårt kalla klimat och serien för känslig hy är desutom framtagen i samarbete med finska Astma och allergi förbundet. Även om det är ett hyfsat billigt märke har jag hört kvalitén på produkterna hyllas av många. Som ständigt på jakt efter rätt hudvård för min lite besvärliga hy så låter det ju onekligen intressant. Så jag köpte på mig dagkrämen, serum och ögonkräm och än så länge är jag nöjd, krämen känns lugnande, serumet ger lite extra fukt så här när kylan gör huden knastertorr och ögonkrämen sjunker in bra och gör den tunna huden under ögonen spänstig. Men, nu har det ju bara gått några dagar så säkert kan jag ju inte veta förrän om någon månad eller så om det här det bästa för min hudvårdsrutin. Men det som jag verkligen gjorde att jag inte tvekade på att köpa var att den trevliga kvinnan på Åhlens nämnde att om det skulle vara så att jag skulle reagera mot den är det bara att gå tillbaka och få pengarna tillbaka. En sorts reaktions-reklamation, för de på Lumene vill ju givetvis veta om någon inte tål deras krämer för att isåfall kanske göra dem bättra. Det tyckte jag lät sympatiskt... Nu är det bara att kräma på och se vad som händer, jag håller tummarna för att huden blir glad, för att stötta nordiska företag det är verkligen något som jag vill göra och de hade massa annat rolig i samma serie för oss som är känsliga, hurra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0