Fina fisken!

Äntligen har min beställning av tyger kommit och jag måste säga att jag valde bra saker. För jag är väldigt nöjd med det som fanns i paketet när jag öppnade det. Det översta är till maken, jag har faktiskt lovat en skjorta och det ska han få. Förr eller senare. Det rödrutiga är en lite grövre bomull (än det första rutiga som var en tunnare kvalité, perfekt till skjortor) som skall bli en skjortklänning med vid kjol. Perfekt när man vill vara fin till vardags. Det randiga är ett ekologiskt bomullstyg som även det är rätt grovt. Jag hade först tänkt klänning, men jag vet inte om det är så att det kanske blir snyggare med en veckad kjol istället. Vid första anblick så får man ju en liten känsla av att det lämpar sig bäst till kökshandukar. Men det försvinner nog när det är uppsytt...Det rosa rutiga är jag mest nöjd med. Det kommer bli supersnygg klänning i 50-talsmodell, figursytt livstycke och vid kjol. Under det ligger en liten anspråkslös bäck och bölja i bomull i blått, väldigt rar egentligen, även om den försvinner lite bland allt det rutiga....Det blir nog blus och kjol av den för att variera sig lite.....

Sist men inte minst, den röda sammeten...Tjosan vad tjusig morgonrock jag kommer få....Önskar jag hade ett riktigt fint toalettbord att sitta och spegla mig vid nu bara....Med lampor runt spegeln så man ser när man sminkar sig.....Åh, ibland är det så härligt att vara kvinna...Jag kommer ihåg hur jag längtade efter att bli vuxen när jag var barn. Nästan mest på grund av att man då kunde göra sådana där glamorösa kvinnosaker som damerna gjorde på de svartvita filmerna som var favorit redan då. Som att sitta vid ett toalettbord i en vacker negligé och spegla sig och kanske borsta håret...En sådär hundra tag ungefär.......


Kommentarer
Postat av: darling

Men åh så fantastiskt fint! Jag gillade faktiskt det där randiga tyget, tror det skulle passa till en enkel 40-tals klänning. Vart har du köpt tygerna förresten?

2010-01-23 @ 10:37:37
URL: http://mjolkochlingon.blogspot.com
Postat av: Olivia

Ja visst är de fina, tyger är så underbart, har dem liggande framme så jag kan gå och känna på dem med jämna mellanrum, och klura på vad det ska bli av dem....Ja, det randiga är faktiskt rätt trevligt, väldigt skönt i kvaliten, lite grovt så det kommer nog bli ett slitstarkt plagg... Jag beställer tygerna från swelogent.se

2010-01-23 @ 11:46:35
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: darling

Tack, jag tar och kikar på en gång!

2010-01-23 @ 12:29:02
URL: http://mjolkochlingon.blogspot.com
Postat av: darling

Haha, nu känner jag mig måttligt korkad, men hur 17 ser man tygerna? Eller måste man ha katalogen..?

2010-01-23 @ 12:31:30
URL: http://mjolkochlingon.blogspot.com
Postat av: Olivia

Oj, ja. man får ett kundlösen för att se tygerna på nätet, har aldrig gjort det själv, kollar alltid i katalogen istället...



Men, (det borde jag ju ha nämnt) det är ett grossistföretag, så jag vet inte om man måste ha registrerat företag för att kunna handla, är inte säker dock eftersom vi alltid handlar via företag så vet jag inte hur det funkar som privatperson...Fast å andra sidan kan man ju ha hobbyföretag och använda sitt personnummer i deklarationen så det kanske funkar att beställa så i vilket fall som helst??? hmm..jag vet inte faktiskt...

2010-01-23 @ 13:39:25
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0