Att svepa in sig i röd sammet....

Jag har precis beställt lite tyger från en av mammas tyggrossister. Det blev en del bomullstyger till sommarklänningar, blixtlås och annat smått och gott. Men något som jag blev väldigt entusiastisk över som jag egentligen inte ens var ute efter var en röd bomullssammet. Har länge varit i behov av en morgonrock eller kimono men har inte hittat något passande tyg. Med en gång insåg jag att röd sammet är det jag behöver till ett sådant plagg. Snacka om glamour att efter sitt kvällsbad svepa in sig i röd sammet. Det enda att bestämma nu det är om jag skall sy en kimono i lite ledigare stil eller en mer figursydd morgonrock som på den översta bilden. Fast de glammiga puffärmarna på den andra bilden går inte av för hackor heller även om det kanske inte är så jättepraktiskt.




Kommentarer
Postat av: Nadja

Den mittersta såklart!

Glamour!

Glamour och lyx framför allt!

Såklart!

2010-01-18 @ 07:59:00
URL: http://ensalig.blogspot.com
Postat av: luckeboi

Kom ihåg att rösta på veckans blogg. Tävlingen avslutas ikväll :)

2010-01-18 @ 08:18:28
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: Olivia

Ja den rosa på mittbilden gilar jag skarpt. Kanske får bli en liknande....det är väl bara att vänta på tyget och se vad det passar till..Beror kanske lite på hur tjock sammet det är....

2010-01-18 @ 21:08:53
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0