Hemma från syfestivalen...

I söndagsnatt kom mor och jag hem från Syfestivlen, trötta och utslitna, som det brukar vara med andra ord. Men det var en väldigt trevlig mässa och jag har träffat på mängder av roliga stick och färg-entusiaster....

Jag hade en workshop där vi tillverkade olika typer av blommor i ull, att sätta på hårspännen eller broshnålar. Vi nåltovade garnrosor och sydde rosor av filt.  Det var hektiskt men väldigt roligt, man hann träffa massa roliga människor och alla tyckte det var så roligt att få sitta ner och pyssla lite....










Samtidigt som Syfestivalen var det även Antikmässa i mässhallen bredvid, jag hann smita iväg en kvart för att titta och såg massvis med fina grejer. Men eftersom det var full rulle i vår egen monter hann jag inte mer än gå en snabb runda innan det var dags att återvända och ta hand om våra egna kunder..

Man får alltid massor med inspiration under en mässa och så fort jag vilat ut lite så ska jag börja sy ett par byxor med hög midja som jag ritade mönster till innan mässan. Tyget är av en fin kraftig bomullstwill och än så länge är den vit. Men jag ska färga byxorna röda så fort de är färdiga, röda med vita knappar i fram. De kommer att bli väldigt tjusiga till min finfina sjömansblus. Tjusigt, tjusigt....

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad söt du är bland alla garner och ullrosor! Du skulle passa i en egen ateljé tror jag. :)

2010-02-26 @ 09:02:21
URL: http://www.stina-k.se
Postat av: Olivia

Åh tack! jag fick massvis med komplimanger faktiskt..det var många som gillade allt det rosa..Hade givetvis YSL nr 19 på läpparna...körde verkligen inte på Less is more ;)

2010-02-27 @ 18:11:45
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0