Ibland är det bra att korta av....

 

I förra veckan när vi var i Stockholm passade jag på att klippa mig och det blev faktiskt en hel del som åkte av, någonstans mellan 5 och 6 centimeter. Så blev det en liten lätt uppklippning också..Först hade jag lite "hår-frossa" och tyckte att det hade blivit lite väl kort. Det kändes lite besvärligare att lägga på "rag-rollers" i och med uppklippningen och jag stod där framför spegeln i badrummet, totalt frustrerad, med raggrollers liggande överallt och undrade hur lång tid det egentligen tar för hår att växa..

 

Men så när jag tog ur spolarna och borstade till frisyren till mammas middag och såg att det var det bästa resultatet hitills på lockar och då kändes det inte så pjokigt längre...Nu vet jag ju inte om det beror på att jag blivit bättre på att rulla håret eller den förändrade frisyren som gjorde resultat. Förmodligen lite av båda.

 

Dessutom provade jag att använda både läggningsvätska och mousse. Så det kan ju faktiskt vara den saken som gjorde skillnad med.... Men nu om lockarna och själva hårsvallet börjar bättra sig så inser jag att jag måste träna på att göra lite mer avancerade annordningar med luggen också....Synd bara att det egentligen är mössväder....(Har aldrig längtat så mycket efter våren som nu...)

 

 

 

 

(Om jag ser lite trött och irriterad ut så beror det på att jag var trött och sömnig när jag insåg att jag borde ta en bild på frisyren, det var precis innan läggdags och jag hade just tvättat av sminket. Det är märkligt vad skillnad det kan bli med lite läppstift. Men nu var det ju faktiskt håret som skulle vara i fokus. )




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0