Krigets vindar...

Just nu maken och jag på att arbeta oss igenom den klassiska miniserien Krigets vindar, baserad på Herman Wouks böcker. Den gick på tv under början av 80-talet och det var en stor grej, jag kommer inte ihåg det men maken har minnen från hur hans familj samlades för att titta på storverket. Den är faktiskt riktigt bra med stora skådisar som Robert Mitchum och Ali Macgraw. Det är fin rekvisita och kläderna (som man alltid tittar på) är schyssta, även om de ibland är lite väl influerade av 80-talet då serien gjordes. Handlingen är riktigt intressant och man får flera gånger riktigt krypa ihop i soffan av spänning. Visserligen förekommer det även en hel del irriterande grejer som speciellt Ali Macgraws karaktär har för sig. Som att envisas med att åka till Polen på nöjestripp hösten 1939, fastän alla säger att det inte är rådligt under omständigheterna (jo jag tackar ja!). Nu har jag inte sett klart serien än, så det är ju fortfarande möjligt att hon får lära sig att inte vara så dumdristig.....Vi får se.....

I vilket fall som helst rekommenderar jag den, så här i juletider kan det ju vara trevligt med många timmar Andravärldskriget-spänning. Det sitter ju aldrig fel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0