Nästa och nästa....

 

En sak som nästan alltid händer när jag syr på någonting är att jag hela tiden tänker på nästa grej jag vill sy och nästa efter det. Nu är jag snart färdig med min klänning och hela tiden tänker jag inte på den jag gör, utan på den som kommer efter. Undrar just om det är bra eller dåligt. Jag menar det är ju alltid bra att med framförhållning, men å andra sidan är det ju säkert bra att stanna upp och uppskatta nuet. Så där ja, lite filosofi inflätat i något så vardagligt som att sy.

 

Jag är verkligen frälst i rutor just nu, rutor hit och dit. Det är väldigt fint. Knappar det är inte dumt det heller. Mina favoriter förvarar jag i hjärtasken jag fick av maken, förut var den fylld med choklad, nu är den fylld med fina knappar.

 

Nästa gång blir det nog det gulrutiga tyget. Sen blir det nog det blåa. Det är verligen härligt att lägga ut tyger och knappar för att grunna på vilken komposition nästa plagg skall ha. Jag tror det blir gulrutigt med gula kappar, blårutigt med inga knappar alls, utan bara lila skärpspänne. Sen är bara frågan vilken sorts krage som passar bäst...Jisses vilka valmöjligheter!

 

 

 

I'm soon ready with my teadress and allready I begin to think about next projekt. It will be dresses, cause I'm a big dressfreak right now. Maybe in the yellowpurple cottonfabric with yellow buttons, and after that the a dress in the blue. It's so nice to take out the material and think about dresses that haven't been born yet....


Kommentarer
Postat av: Stina

När blir det tid för mitt skärp då? ;) vill börja använda min jättefin klänning. Kram

2010-08-09 @ 11:55:17
URL: http://Www.Stina-k.se
Postat av: Anonym

ah, jag tänkte sy den ikväll faktiskt...provgjorde ett annat skärp nyss och det gick på ett kick, lättare än jag trodde. ska försöka pussla ihop blå bitar men om det ser hattigt ut så blir det vitt...vad bra att du tyckte den var fin ändå, klänningen alltså.... ska försöka skicka skärpet imorgon så du har på ons....



kram!

2010-08-09 @ 13:02:21
Postat av: stina

Åh suveränt!!! :D

2010-08-09 @ 20:10:56
URL: http://www.stina-k.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0