Go to sleep little baby....

Jag håller på och sy för glatta livet, på min "teadress" i ljuvt lilarutigt bomullstyg och när jag syr tänker jag på den här scenen från "Oh brother..." För tyget känns som det skulle passa in där, modellen likaså. Det ju är ljusa skira toner i hela filmen och det är rackarns snyggt. Länge har jag varit hemfallen åt starka klatchiga färger men jag tror nog att det ljusa håller på att vinna mer mark. Det är ju alltid roligt med lite förändring. Jag hoppas på att klänningen skall bli färdigt i morgon för på fredag skall jag iväg till stora staden och hälsa på morfar och äta middag vännerna och det är ju alltid trevligt med en ny klänning till sådana tillfällen......




Kommentarer
Postat av: Erika

Åh, jag älskar den sången! Så underbar! Hela filmen är fantastisk, allt är så genomtänkt. Färger, estetik, men även en sån bra omtolkning av Odyssén.



Hoppas det gick bra med klänningen! Sitter själv med lite saker som måste bli klara innan jag ska fara. Varför syr man alltid i sista sekund? =)



Tack för din kommentar på min blogg! Jag har varit extremt långsam med att svara och skriva nytt inlägg, men nu har jag hittat till bloggen igen.

2010-08-05 @ 13:13:09
URL: http://swinginvintage.blogspot.com/
Postat av: Olivia

ah, jag hann inte, hittade på massa annat istället, eller ja, massa saker är att ta i. jag fastnade med näsan i en bok.. ;) beslöt mig för att inte hetsa och riskera att slarva utan gör färdigt den i helgen istället.



vet inte varför det blir i sista stund. knepigt... har nog aldrig lyckats sy något som blivit färdigt långt innan. kanske är så att det som blir färdigt långt innan känns gammalt och då vill man hitta på något nytt? :)

2010-08-05 @ 20:57:16
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0