Förhandstitt.....

Ibland händer det bra saker, som till exempel i går kväll då jag knåpade på en ny klänning och helt plötsligt insåg att den kommer vara klar tills på tisdag då jag och familjen drar ner till Göteborg. Jag ska klippa mig bland annat, så ska vi hälsa på kompisar och ha det allmänt trevligt.

Klänningslivet ritade jag i söndags då jag insåg att jag inte provat att sy några holkärmar än. Jag försöker ständigt göra lite förändringar på det jag gör så jag lär mig så mycket så möjligt. Så jag tog fram papprena och ritade om mitt basmönster, flyttade lite på bystinprovningen och ritade på holkärmar. Holkärm visade sig dessutom vara nästan pinsamt enkelt att göra så det var snabbt gjort.

Jag valde att göra klänningen i ett rosarutigt tyg som väntat ett bra tag på att bli tillklippt, jag tyckte det var bäst att ta tillvara på sommaren och sy i ett ljust somrigt tyg därför fick de härliga mörkare rutorna vänta. Efter jag klippt ut tyget så sa det bara vips så var livet färdigsytt, sen var det bara att börja på kjolen som jag tänkte göra veckad. Vips så var också den nästan färdig. Nu har jag bara fållningen kvar och lite handsömnad. Festligt vilken arbetsenergi man kan få ibland, när man är helt uppe i varv, sjunger med "Andrews sisters" tralliga låtar och syr så man blir så svettig om händerna att man får gå och vaska av dem med jämna mellanrum....Det är verkligen en härlig känsla...


 

 

A little sneakpeak on a dress I'm almost finished with, I started making it this sunday and I'm very pleased that it soon will be done because then I can wear it for our trip to Gothenburg tomorrow. Always nice to wear the newest thing when your'e  going away. I'm going to get my hair cut at my old hairdressers, don't really trust anyone else, and we're going to wisit old friends.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0