Vintage stories, Shapes of the 50s....

Jag säger då det, brukar inte handla på Kappahl. Har faktiskt inte varit inne i en klädbutik överhuvudtaget på väldigt, väldigt länge...Ett resultat av:
1) Att ha bott avlägset där inga butiker finns.
2) Inte ha vidare mycket stålars att spendera i vilket fall som helst.

Sist men inte minst, ja förmodligen det allra viktigaste skälet.

3) Jag vill ju sy mina kläder själv.

Men nu såg jag doningar som verkligen fick mig att vilja ta upp plånboken. Kappahl kommer på fredag lansera sin nya "limited edition"-serie Vintage stories Shapes of the 50s. Det är alltså 50-tals inspirarat och jag vill bara ha....Dessutom verkar det som de flesta plaggen är i 100% bomull, vilket jag som hatar syntet verkligen gillar...Åh, vilka fina blommor, vilka fina former...Vill ha, vill ha....





Den här klänningen känns väldigt Betty Draper...Blommönster, det går inte av för hackor!





Åh, bomullsjumprar kan man inte få nog av och denna rosa står det fullkomligt mitt namn på..





Ett fint förkläde är varje husmors dröm.






En blå solklänning med blombroderier...Åh!



Inte nog med att de hade fina kläder...Ett par schyssta solbrillor med strass på sidorna. Härligt!



Som inte det vore nog, upptäckte jag att de förutom denna härliga damkollektion även lanserar en för barn. Åh, my lord! Jag önskar jag hade en liten flicka att klä men eftersom jag inte har det får jag titta på bilderna och fantisera...Det är ju lite väl mycket kanske att köpa barnkläder till barn som man inte har än....Men tanken slog mig faktiskt en millesekund. Nej, jag får nog satsa på ett vuxenplagg till mig själv istället... Kolla in här för att titta på fler härligheter, inte minst den übersöta barnkollektionen.






 


Kommentarer
Postat av: husmodern

Alltså, den där sista klännningen! Å maj gaad! Ja det blir väl till att sätta sig framför symaskinen då för en sån måste jag ju bara ha!

2010-04-08 @ 16:39:07
URL: http://www.husmodern.com
Postat av: olivia

I KNOW!!! Visst är de hur fina som helst. man blir ju alldeles nipprig.

2010-04-08 @ 17:02:57
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Katrin

Blev det något inköp igår??

2010-04-10 @ 09:43:56
Postat av: Olivia

Katrin

Yes, solbrillor, ett sött prickigt glasögonfodral, hårspännen och en vit kofta....Läger upp bilder sen...finfina grejer :)

Så hittade jag en mandelkvarn på kyrkornas! TJo, här ska bakas kakor...



Kram

2010-04-10 @ 10:08:10
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0