Frukost!

Jag älskar långa frukostar då man tar sig lite extra tid och lyxar till morgonmålet. Jag pressar lite färsk apelsinjuice, kokar ett ägg och verkligen njuter av västerbottenostens djupa smak som går så bra ihop med rågbrödet. Jag förderar ägget löskokt, med lite salt och lite smör som smälter ihop med gulan, det är en så fantastisk smak att starta dagen med. Men, det går inte an med vilka ägg som helst, vi har turen att ha en ägg-kontakt. En dam som driver ett ekologiskt "ägg-eri" som vi köper direkt av. Det finns inget bättre än nyvärpta ägg från hönor som levt ekologiskt hela livet och därmed också värper finare ägg, skillnaden är enorm.

Någon gång i framtiden vill jag ha egna hönor, med namn som "Gullan" och liknande. Då kan man gå ut i sina gummistövlar om morgonen och hämta in äggen och sedan koka dem, kanske på en vedspis....Det är något att se fram emot det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0