Cat!

 

Häromdagen såg jag och min man filmen Cat Ballou med en dundersöt Jane Fonda i huvudrollen. Den är en bra film och även om den är från -65 känns den ja, aktuell kanske är att ta i. Men det är en film som håller sig. Bra handling och massa humor. En film man ser när man är förkyld och ligger i sängen och äter glass.....Feelgood-rulle helt enkelt...

 

 

 

 

...och så märks det ju att jag gått totalt in i det här med att sy. För hela tiden jag ser filmen tänker jag på vad schyssta vecken på Jane Fondas blus är....Sådana måste jag prova att göra någon gång..För visst var de fina?!

 

Det är härligt att gå in totalt för saker sådär...Påminner om när maken och jag upptäckte Resident evil 4, då man spelade tills man hörde musiken från spelet när man skulle sova och fick en obeskrivlig lust att skjuta alla kråkor man såg när man var ute på hundpromenad. För man skulle ju få extra poäng då...

 

I just watched the old movie Cat Balou from -65 with Jane Fonda. A real feelgood-movie, good for when you are sick and in bed...It's clear though that I´m really in to this sewing-thing because all the while I watched the movie I couldn't stop thinking about the creases on miss Fondas blouse. I think I schould try that someday because it looks really nice.....


Kommentarer
Postat av: anna

tack för filmtipset!

Postat av: Olivia

Vassego! alltid bra med en arsenal av "förkylnings/feelgood-rullar"....

2010-05-04 @ 21:36:50
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0